Ronda a la Verge 2012

València

Música

Fundació Bancaixa ha celebrat un any més la tradicional Ronda a la Verge a la Plaça de la Mare de Déu de València, acte amb què culminen els festejos en honor de la Mare de Déu dels Desemparats. Amb un programa protagonitzat per agrupacions valencianes musicals i de dansa, el concert d’enguany ha sigut dirigit per Fernando Bonete Piqueras, director al seu torn de la Banda Municipal de València.

En la part musical, van participar la Banda Municipal de València, l’Escolania de la Reial Basílica de la Mare de Déu dels Desemparats i l’Orfeó Valencià Navarro Reverter, mentre que les danses van ser a càrrec del Grup de Danses Alimara. La Ronda a la Verge 2012 va comptar també amb les veus de la soprano María José Martos i el tenor Vicente Ombuena, que van interpretar València Canta i l’Himne Regional, del compositor Josep Serrano, i també l’Himne de la Coronació, de Lluís Romeu.

La Banda Municipal de València va interpretar la peça Coplas de mi tierra, de Manuel Palau. L’Escolania de la Reial Basílica de la Mare de Déu dels Desemparats va oferir les peces Regina coeli laetare i Salve, Senyora, les dues anònimes. Finalment, el repertori de l’Orfeó Valencià Navarro Reverter va incloure Ave Maris Stella, obra anònima del segle xvi, que pertany al Cançoner de Gandia, i la peça Ave Maria, de Franz Listz. El Grup de Danses Alimara va ballar La fandangà, El bolero de Benimodo i La malaguenya de Sant Gabriel.

La Ronda a la Verge és una de les cites tradicionals dels actes en commemoració de la Mare de Déu dels Desemparats, que Fundació Bancaixa va posar en marxa fa quaranta-quatre anys. És un acte públic i gratuït, que cada any congrega milers de persones a la Plaça de la Mare de Déu.

Galeria d'imatges

Audiovisuals

Mapa web

© Fundació Bancaixa, 2006 - 2014. Tots els drets reservats.

Tfn. 96 064 58 40