• Fundació Bancaixa
  • cultura
  • Actividades

Fundació Bancaixa ofereix un concert gratuït de Capella de Ministrers amb motiu de la celebració del 9 d’octubre

Del 09/10/2017 al 09/10/2017

València

Altres

Amb motiu de la celebració de la festa de la Comunitat Valenciana, Fundació Bancaixa ofereix el pròxim dilluns 9 d'octubre, a les 20 hores, el concert Mapamundo a càrrec de l'agrupació valenciana de música antiga Capella de Ministrers. El concert, d'entrada gratuïta i lliure fins a completar l'aforament, inclou un repertori de música de la cort aragonesa de Nàpols integrat per 24 peces del segle XV. Són obres de música catalano-aragonesa, franc-flamenca i italiana, en ocasions adaptacions de música vocal i en altres casos peces elaborades per ministrers i poetes al servei de la cort d'Alfonso V el Magnànim, rei d'Aragó entre 1416 i 1458. El concert serà a càrrec de Carles Magraner, viola d'arc; Elia Casanova, veu; David Antich, flautes; Robert Cases, guitarra renaixentista i llaüt; i Pau Bataller, percussions.

Capella de Ministrers, sota la direcció de Carles Magraner, ha desenvolupat des de la seua creació en 1987 una important tasca investigadora i musicològica en favor del patrimoni musical espanyol, des de l'Edat Mitjana fins al segle XIX. El seu treball conjuga rigor històric i sensibilitat musical. L'agrupació ha actuat en els auditoris més importants d'Espanya així com en nombrosos festivals. A més, ha realitzat gires de concerts per tot el món i ha gravat nombrosos discos, desenvolupant fins i tot el seu propi segell musical (CDM). Guardonats en múltiples ocasions, han participat també en altres arts escèniques com el teatre o el cinema. Les seues activitats de recuperació del patrimoni musical compten amb el suport d'UNESCO València/Mediterrani.

Audiovisuals

Capella dels Ministrers

© Fundació Bancaixa, 2006 - 2017. Tots els drets reservats.

Tfn. 96 064 58 40

tancar