XXI Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil

Silvestre Vilaplana guanya el XXI Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil

El jurat dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira 2016 ha resolt el XXI Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil, dotat amb 16.000 euros, amb la concessió del guardó a Silvestre Vilaplana per l'obra Els colors de l’arc de Sant Martí. El jurat, format per Ramón Ferrer, Gemma Lienas, Gonçal López-Pampló, Alícia Martí i Bernat Santabasilisa, ha destacat de l'obra "la manera honesta i directa amb la qual s'aborda l'homosexualitat per part dels joves". La novel·la explica la història d'un jove que inicialment rebutja la seua homosexualitat, però que, a poc a poc, la reconeixerà i la viurà en plenitud. L'obra destaca per l'estil, viu i pròxim al lector adolescent, que combina hàbilment la narració i els diàlegs, en els quals apareixen molts recursos propis del llenguatge de les xarxes socials. Es tracta d'una obra reivindicativa, amb molta força comunicativa, que genera empatia i convida a entendre les relacions sexuals i sentimentals d'una manera lliure i prejudicis, sense pors ni tabús.

Silvestre Vilaplana (Alcoi, 1969) combina, amb una habilitat extraordinària, la narrativa, tant per a adults com para joves, i la poesia. La seua obra ha sigut reconeguda amb premis com Alfòns el Magnànim, Blai Bellver de Narrativa o el Novel·la Ciutat d’Alzira. Entre les seues obres juvenils destaquen Els dimonis de Pandora, La Frontera Negra, Les cendres del cavaller, Resurrecció i La mèdium.

© Fundació Bancaixa, 2006 - 2017. Tots els drets reservats.

Tfn. 96 064 58 40

tancar