Tallers didàctics Valdés. Una visió personal

Del 01/10/2017 al 31/03/2018

València

Altres

Fundació Bancaixa ofereix d'octubre de 2017 a març de 2018 un taller didàctic gratuït per a escolars vinculat a l'exposició Valdés. Una visió personal, una àmplia retrospectiva de l'artista valencià Manolo Valdés integrada per prop de 150 obres que mostren la seua trajectòria en solitari des de principis dels 80 fins a l'actualitat. L'exposició presenta tots els gèneres en els quals Valdés s'ha expressat: pintura, escultura i obra gràfica, així com mobles i arts decoratives.

L'activitat és totalment gratuïta i està dirigida a cursos de primària, secundària i últim curs d'infantil. Té una durada d'una hora i mitja i es realitza de dilluns a dijous en dues sessions, una a les 10 h i una altra a les 11:30 h. En primer lloc es realitza una visita dialogada i contextualitzada a l'exposició que té com a objectiu fomentar el pensament crític i entendre com s'organitza un projecte expositiu. Els alumnes deixen de ser participants passius i mitjançant una sèrie d'entretingudes i amenes dinàmiques es converteixen en subjectes actius i necessaris per a l'argumentació del discurs expositiu, descobrint en aquest cas l'univers personal de Manolo Valdés i revisant, a través de la seua obra, les reinterpretacions de clàssics de la història de l'art i els seus vincles amb altres disciplines com la literatura o la poesia. A continuació es realitza un taller participatiu i integrador la metodologia del qual es vincula al currículum escolar. Els alumnes realitzen les seues pròpies creacions mentre treballen en la reinterpretació d'una obra clàssica, l'essència del matèric i la versatilitat dels materials i el volum. Els museus són espais d'educació i cultura i, per tant, una escola més en la qual aprendre i estimular el coneixement.

En cada sessió del taller es poden rebre dos grups de 30 alumnes com a màxim cada grup (consultar en cas de ser grups més amplis). L'activitat estarà en marxa fins al pròxim mes de març. Les reserves es poden realitzar a través de l'email talleresescolares@fundacionbancaja.es o cridant al telèfon 695 591 428.

© Fundació Bancaixa, 2006 - 2017. Tots els drets reservats.

Tfn. 96 064 58 40

tancar