Arxiu Fundació Bancaixa

HISTÒRIA

La Fundació Bancaixa conserva i gestiona l'arxiu històric de la institució, integrat per fons documentals relatius a la història de les entitats que han protagonitzat la història de la Fundació Bancaixa des del seu origen en 1878 amb la fundació de la Caixa d'Estalvis de València. Estos fons són:

LA CAJA DE AHORROS Y MONTE DE PIEDAD DE VALENCIA. 1878-1978

En 1978, sent el centenari de la Caixa d'Estalvis i Mont de pietat de València, es va editar la monografia "La Caja de Ahorros y Monte de Piedad de Valencia. 1878-1978" que, a partir de documentació original (avui custodiada en l'Arxiu Fundació Bancaixa), arreplega les principals efemèrides i actuacions realitzades per l'entitat durant eixe període.

La publicació en suport digital d'aquesta monografia és l'inici del projecte de recuperació de la memòria històrica de l'entitat, al que seguiran, la publicació de la història de les diferents caixes fusionades o absorbides.

Actualment està disponible la consulta del llibre en la seua versió electrònica, permetent a més realitzar recerques de text en el document complet, en haver-se digitalitzat íntegrament, amb la funció OCR.

Fundació Bancaixa
Pça. Tetuan, 23
46003 València
Tlfn: 960 645 840

archivo@fundacionbancaja.es

© Fundació Bancaixa, 2006 - 2017. Tots els drets reservats.

Tfn. 96 064 58 40

tancar