Activitat

Del 29/11/2021 al 05/12/2021
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

Fundació Bancaixa ofereix a partir del dilluns 29 de novembre la dotzena edició de la Setmana D-Capacitat, una iniciativa de sensibilització social que es desenvolupa cada any al voltant del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat (3 de desembre) amb l’objectiu de conscienciar sobre la necessitat avançar en la integració d’este col·lectiu.

La Fundació Bancaixa, amb la col·laboració de CaixaBank, realitzarà enguany diverses activitats centrades en l’experiència artística com a via per a la inclusió i dirigides tant a les persones amb qualsevol mena de diversitat funcional com al públic general.

El 30 de novembre s’inaugurarà en la Fundació Bancaixa l’exposició Dialogant amb Oteiza i Chillida: la línia que ens uneix, un projecte per al qual s’ha treballat amb quinze entitats socials valencianes que treballen la discapacitat i els usuaris de la qual han versionat obres d’aquests artistes presents en la mostra Jorge Oteiza i Eduardo Chillida. Diàleg en els anys 50 i 60. Mitjançant aquesta iniciativa, a més de generar un espai de creativitat en els propis centres, s’han fomentat aspectes com la psicomotricitat fina, la imaginació, l’autonomia, el treball en equip o l’autoestima. L’exposició es podrà visitar fins al 6 de març de 2022.

Del 30 de novembre al 10 de desembre, diversos grups de persones amb diversitat funcional realitzaran una visita sensorial a l’exposició Sorolla. Dibuixant sense descans. L’ús de materials adaptats acompanyarà als visitants per a descobrir i percebre els secrets d’alguna de les obres presents en el recorregut, i els permetrà veure i sentir les creacions de Sorolla mitjançant aspectes clau del seu treball com la perspectiva, el color, la llum o la textura.

L’1 i 2 de desembre es realitzarà el Taller sense barreres, una activitat didàctica entorn de l’exposició Joan Cardells i que durant aquests dies obrirà les seves portes a la convivència entre escolars del CEIP Mestalla i persones amb diversitat funcional, que intercanviaran els seus papers de monitors i alumnes.

Finalment, a partir de l’1 de desembre es difondrà a través de la web de la Fundació Bancaixa i les seves xarxes socials l’activitat en línia Una mirada a l’art. Es tracta de tres relats audiovisuals que tindran com a objectiu mostrar la visió de l’art de persones amb diversitat funcional en un projecte coordinat per associació in-Art. Així, les imatges mostraran el recorregut de Carolina i Juan del Centre de Dia El Cabanyal- Creu Roja en l’exposició Joan Cardells; la interpretació de dansa improvisada de Paula i la coreògrafa Gema Gisbert, directora del Centre Caterina, amb les obres de l’exposició de Oteiza i Chillida de fons; o les impressions de Nacho, del Centre Ocupacional Llum Verda, sobre les obres de l’exposició Sorolla. Dibuixant inesgotable. Tres continguts que, a més de donar protagonisme a les persones amb discapacitat, aborden aspectes com l’accessibilitat, la percepció, l’accés a l’art i el poder de la cultura com a clau de transformació social.

Fotos

Vídeos