Activitat

Del 27/01/2020 al 04/02/2020
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

Fundació Bancaixa celebrarà els pròxims 27 i 28 de gener, i el 3 i 4 de febrer, el cicle de conferències Models del desig i obsessions gràfiques, una activitat vinculada a l’exposició Picasso. Models del desig, que es pot veure actualment en la Fundació Bancaixa i que recorre l’obra tardana del pintor malagueny i tot el seu imaginari creatiu amb el desig com a motivació de la seua creació artística.

El cicle, coordinat pel comissari de l’exposició i professor d’Estètica de la Universitat Autònoma de Madrid, Fernando Castro, té com a objectiu aprofundir en l’obra i la figura de Picasso i desgranar aspectes essencials de la seua obra com el voyeurisme, el desig, el plaer de la mirada o la intensitat creativa fins i tot al final de la seua vida.

El cicle s’inaugura el pròxim dilluns 27 de gener amb la participació d’Estrella de Diego, catedràtica d’Història de l’Art de la Universitat Complutense de Madrid, que impartirà la xarrada Camuflar el desig.

L’endemà, el dimarts 28 de gener, serà Fernando Castro qui intervinga en les jornades amb la ponència El voyeurisme revelat. Una aproximació a la mirada final de Picasso.

El dilluns 3 de febrer participarà el director del Museu Picasso de Barcelona, Emmanuel Guigon, que parlarà sobre Amor i poesia. Al costat d’ell, Maite Méndez, catedràtica d’Història de l’Art de la Universitat de Màlaga exposarà la conferència Las Señoritas de Avignon i les formes del desig.

Finalment, el dimarts 4 de febrer tancaran el cicle José Lebrero, director del Museu Picasso de Màlaga, amb la conferència Picasso i la supervivència de les imatges</em>; i Rocío Robles, professora d’Història de l’Art de la Universitat Complutense de Madrid, amb la ponència Sobre Madame i Demoiselles: Picasso a la casa Tellier.

Totes les sessions del cicle tindran lloc a les 18 hores. L’accés a les conferències és gratuït i lliure, limitat a l’aforament.

Fotos

Vídeos