Activitat

Del 30/11/2022 al 19/03/2023
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 i de 16.30 a 20.30 hores.

Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.

Horari especial Nadal: Tancat: 25 de desembre, 1 i 6 de gener. Tancat a la vesprada: 24 i 31.

Tarifes

Entrada lliure

Fundació Bancaixa, amb la col·laboració de CaixaBank, ha inaugurat aquest matí l’exposició Lletres. Paraules i pensaments, realitzada per prop de 150 persones amb diversitat funcional de catorze centres de València que han creat les seues pròpies obres d’art inspirades per l’obra de l’artista internacional Jaume Plensa, del qual la Fundació Bancaixa acull actualment una àmplia retrospectiva que recorre quatre dècades de la seua trajectòria.

L’exposició reuneix catorze xicotetes escultures formades per lletres aparentment inconnexes, però entre les quals s’amaguen termes vinculats a la diversitat funcional. Un joc semàntic i visual que convida a observar les obres amb curiositat i a donar llum a les idees i pensaments mitjançant el llenguatge plàstic. El treball s’inspira en la influència que la literatura exerceix en la trajectòria vital i artística de Plensa, i que és notòria en tota la seua obra.

Esta iniciativa, a més de generar un espai de creativitat en els propis centres, ha fomentat aspectes com la psicomotricitat fina, la imaginació, l’autonomia, el treball en equip o l’autoestima. Els participants i autors d’aquestes peces pertanyen als centres Ment València, Centre de Dia El Cabanyal Creu Roja, Albero Artesanos, C.R.I.S. Velluters, Cooperativa Cuidiscap, A.I.C.O., Centre Museu, C.R.I.S. Sant Pau, C.O. Llum Verda, Fundació Stella Maris, PFCBA Creu Roja, Mentalia Port, C.O. Sant Marcelino i Taller Mon Gran.

Fotos

Vídeos