Activitat

Del 17/05/2023 al 30/06/2023
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dimecres a divendres, a les 10 i a les 11:30h.

Tarifes

Activitat gratuïta.

La Fundació Bancaixa, amb la col·laboració de CaixaBank, presenta una nova edició dels seus tallers socials que promouen la integració social a través de l’art de dos col·lectius prioritaris en el seu programa de mediació cultural i artística: persones amb diversitat funcional i persones en risc d’exclusió social.

En aquesta edició, els tallers estan vinculats a la mostra Sorolla en negre, que es pot visitar en la seu de la Fundació Bancaixa a València fins al 10 de setembre i que mostra per primera vegada a València una nova lectura de l’obra de Sorolla centrada en la importància del color negre en la paleta de l’artista valencià, reconegut per la seua plasmació pictòrica de la llum i el color. L’exposició, realitzada amb la col·laboració del Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla i integrada per un centenar d’obres, forma part de la programació de la Fundació Bancaixa en el marc de l’Any Sorolla, que commemora en 2023 el centenari de la seua defunció.

El treball dels participants en el taller es basa en l’obra María pintant (1911), que mostra a María Clotilde Sorolla García, una de les filles de Sorolla que va manifestar des de la seua infància una inclinació a practicar la pintura i va ser educada en la Institució Lliure d’Ensenyament que fomentava el desenvolupament creatiu, sent una dona pionera, avançada al seu temps i que va tindre l’oportunitat de créixer en un ambient que creia en les capacitats creatives de les dones. L’obra s’assembla a un esbós per la part inferior, com si d’una obra inacabada es tractara, mostrant la capacitat de Sorolla de crear peces diverses i igualment perfectes.

Els participants del taller treballen sobre una bossa tela de cotó de color negre, en la qual realitzen una intervenció pictòrica amb una paleta de colors similars als que utilitzava Sorolla, jugant amb la combinació de tonalitats més lluminoses i altres més fosques per a potenciar la llum i l’ombra. Partint d’un dibuix de l’artista serigrafiat en blanc sobre la tela negra, cada participant realitzarà la seua pròpia versió sobre la base de les seues capacitats manipulatives, deixant-se portar per la imaginació, inspirant-se en les creacions de Sorolla i guiats per un equip de mediació del qual formen part persones amb diversitat del Centre Ocupacional Llum Verda. En finalitzar, cada participant podrà emportar-se a casa la seua bossa personalitzada amb la imatge de l’obra de l’artista valencià. Després de l’activitat pràctica, els assistents realitzen una visita comentada a l’exposició per a conéixer de prop la tècnica i la intensitat de les obres originals.

Els tallers es realitzen de dimarts a divendres en dues sessions, una a les 10 i una altra a les 11:30h. Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleressociales@fundacionbancaja.es o en el telèfon 963 813 993. L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.

Fotos

Vídeos