Activitat

18 Maig 2021
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

Fundació Bancaixa se suma a la celebració del Dia Internacional dels Museus dimarts que ve 18 de maig amb una doble proposta per a promoure l’accés de tots els públics a l’art i, en concret, a l’obra d’Antonio López, Sorolla, Goya, Picasso i José Benlliure.

Amb el lema ‘El futur dels museus: recuperar i reimaginar’, la iniciativa internacional del Dia dels Museus proposa enguany crear i compartir noves pràctiques de creació de valor que contemplen el desenvolupament de models nous i híbrids de consum cultural.

En aquest marc, la Fundació Bancaixa convidarà el dimarts 18 a gaudir amb entrada gratuïta les tres exposicions presents actualment en la seua seu –Sorolla. Femení plural, Goya en la mirada de Picasso i Sorolla i Benlliure. Pinzellades d’una amistat-, així com recórrer la mostra antològica d’Antonio López, clausurada el passat 28 de febrer, amb el llançament aqueix dia d’una visita virtual interactiva en el seu web.

La visita virtual d’Antonio López permetrà a l’usuari recórrer, des del seu ordinador i des de dispositius mòbils, la mostra que va ser visitada per més de 50.000 persones en els cinc mesos de la seua exhibició amb quasi un centenar de peces (pintures, dibuixos i escultures) des dels anys 50 fins a l’actualitat, juntament amb una selecció d’obres de la pintora figurativa María Moreno, dona d’Antonio López.

ENTRAR EN LA VISITA

El recorregut virtual de l’exposició, realitzat a partir de mig centenar de fotografies panoràmiques, s’ha completat amb continguts addicionals elaborats ex professo per a aquesta iniciativa. La visita compta amb un breu vídeo d’Antonio López amb el qual s’inicia la navegació, així com textos divulgatius dels comissaris Tomàs Llorens i Boye Llorens d’introducció i d’anàlisi de seccions temàtiques entorn de l’obra d’Antonio López (Primers anys, figura humana, naturaleses mortes i natures mortes, paisatge urbà, interiors) i María Moreno. També inclou la fotografia en alta resolució del quadre Gran Via  (1974-1981) que permet descobrir traços i detalls de l’obra que escapen a l’abast de la vista humana. La visita s’ha desenvolupat en castellà, valencià i anglés.

Les obres procedeixen d’una trentena de col·leccions com les del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, Fundació ICO, Museu ARTIUM. Vitòria – Gasteiz, Museu de Belles arts de Bilbao, Galeria Marlborough, Col·lecció Rucandio, Col·lecció Fundació Montemadrid, Col·lecció Fundació Sorigué, Col·lecció Orpheus, Col·lecció privada cortesia Michel Soskine Inc. Madrid – Nova York, Museu Municipal de Valdepeñas, així com més de 25 col·leccions privades.

Aquesta proposta permet saltar les barreres temporals en l’accés a les exposicions, amb la seua visita una vegada clausurada, així com barreres geogràfiques, especialment rellevants en un context de restriccions a la mobilitat per la COVID-19. L’eina digital es converteix també en un material de gran valor per als investigadors en l’obra d’Antonio López.

Més informació sobre les exposicions d’entrada gratuïta el dimarts 18 de maig, de 10 a 14 i de 16.30 a 20.30 hores, en la seu de la Fundació Bancaixa a València:

Sorolla.FemeniPlural.

GoyaEnLaMiradaDePicasso.

Sorolla i Benlliure. Pinzellades d’una amistat.