Activitat

Del 05/05/2023 al 30/07/2023
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

L’exposició Art belga. De l’impressionisme a Magritte. Musée d’Ixelles ofereix un complet i singular panorama de les principals tendències pictòriques desenvolupades a Bèlgica des de finals del segle XIX fins a mitjan segle XX.

La mostra, que compta amb la col·laboració del museu de Brussel·les i el Museu Carmen Thyssen Màlaga i està comissariada per la directora del museu belga, Claire Leblanc, convida a un recorregut pel millor art modern belga a través de 77 obres de 53 artistes, entre els quals destaquen noms tan reconeguts com James Ensor, René Magritte o Paul Delvaux, que conviuen amb altres grans creadors belgues com Jan Toorop, Émile Claus, Anna Boch, Fernand Khnopff, Léon Spilliaert o Jos Albert, entre molts altres.

La Fundació Bancaixa ofereix l’oportunitat de descobrir aquesta exposició amb detall a través del seu servei de visites comentades, que aprofundeix en l’evolució artística a Bèlgica del realisme al surrealisme, passant per les avantguardes pròpies desenvolupades en aquest període de cerca de modernitat i en el qual l’art belga va destacar per la seua llibertat creativa, color enlluernador i les seues atmosferes enigmàtiques.

Acompanyats pel guia, els visitants recorren pas a pas les obres, que reflecteixen diferents moviments pictòrics: del realisme al paisatge modern; l’impressionisme i les seues derivacions; el simbolisme i les avantguardes fauvista i expressionista; i el surrealisme.

Públic general
Duració: 50 minuts.
Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l’activitat.
Preu: 5 € + Entrada exposició.

Grups escolars i socials
Duració: 50 minuts.
Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.
Aforament màxim 25 persones.
Col·lectius: IES, Batxiller, Universitats Populars i entitats socials relacionades amb col·lectius en risc d’exclusió social.
Les reserves se sol·liciten i gestionen mitjançant el correu electrònic visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Fotos