La col·lecció d’art de Fundació Bancaixa està integrada per més de 2.800 obres d’art nacional i internacional que abasten des del segle XV fins al XXI i que engloben diferents disciplines, com la pintura, l’escultura, la fotografia o el gravat.

La seua conservació i difusió pública a través d’exposicions temporals i de la cessió d’obres a altres museus és un dels nostres pilars d’actuació, perquè considerem els nostres fons artístics com a part del patrimoni cultural de la societat valenciana.

En aquesta secció incloem una selecció de les obres més significatives dels nostres fons, recorrent les diferents etapes artístiques representades en la col·lecció: des del gòtic al renaixement i el barroc, destacant la representació de la pintura valenciana d’entresegles amb artistes com Sorolla, a l’art contemporani, tant valencià com internacional, amb la important presència d’obra de Picasso, de qui la Fundació Bancaixa atresora una de les majors col·leccions d’obra gràfica a nivell internacional.

Recorre les nostres seccions o simplement utilitza el cercador d’obres per a conéixer les obres més representatives de la nostra col·lecció.

Obres destacades

Catàleg d'obres mestres

El nostre objectiu amb aquest catàleg és aportar un nou instrument que, al costat de la programació d’exposicions temporals, ajude al coneixement públic de la col·lecció artística de la Fundació, de gran rellevància en el patrimoni cultural valencià. És la nostra responsabilitat, i una de les nostres missions institucionals, conservar i difondre aquesta col·lecció formada al llarg de molts anys d’obra social i cultural realitzada per una entitat clau en la història valenciana com ha sigut Bancaixa.

Aqueixa intensa obra cultural ens permet atresorar hui i mantindre per a les futures generacions una de les col·leccions d’origen corporatiu més rellevants del nostre país i amb aquest catàleg fem un pas més en el nostre deure de projecció pública dels seus fons artístics.

La selecció de les obres, que s’ofereixen agrupades per seccions corresponents a aquestes etapes i estils, ve avalada pel criteri de rellevants experts en història de l’art que han bolcat els seus coneixements tant en la pròpia selecció de les obres com en el seu comentari crític d’aquestes.

Filtrar per
Període