Rosa Maria Colom guanya el Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil

Ja és públic el nom dels guanyadors dels guardons de literatura juvenil, narrativa infantil i àlbum il·lustrat dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira 2019. El jurat ha decidit atorgar a Rosa Maria Colom el XXIV Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil, dotat amb 16.000 € per la Fundació Bancaixa, per l’obra Coppelius.

El jurat del premi – format per Vicent Dasí, Ramon Ferrer, Gonçal López-Pampló, Alícia Martí i Fina Masgrau‒ ha coincidit en que «Coppelius és una novel·la inusual i sorprenent, que combina un ritme narratiu pausat amb una intriga plena d’homenatges literaris, girs de guió i temes valents, poc habituals en la literatura juvenil». Jan és un xiquet de nou anys que acaba de perdre a sa mare. Tot es torna trist fins que descobreix la seua gran passió: la construcció d’autòmats. Anys després, un misteriós doctor Coppelius reuneix un grup de personatges d’allò més divers perquè entre tots descobrisquen els misteris que amaga aquella extraordinària cita, gràcies a la qual sabrem el destí de Jan.

Rosa Maria Colom (Sóller, Mallorca, 1937) va estudiar Magisteri a la Universitat de les Illes Balears. Com a escriptora, ha rebut nombrosos guardons, com el Premi Guillem Cifre de Colonya amb El mandarí i jo i L’escola secreta de madame Dudú, el Premi Empar de Lanuza amb Ales de papallona, el Premi Ciutat d’Eivissa o el Premi de Narrativa Vila de Benissa, entre altres. A més, ha col·laborat en els reculls Cos i cor d’una vall de poesia i Miscel·lània d’homenatges. A Bromera, ha publicat també La perversa Caputxeta, Creus en els fantasmes?, La veritable història de na Blanca-Blancaneu i Divendres 13.

La resolució del premi coincideix amb la de les categories del XXIV Premi de Narrativa Infantil Vicent Silvestre, atorgat a Francesc Gisbert el per l’obra 5 x 5; i el IV Premi Internacional d’Àlbum Il·lustrat Enric Solbes, que ha guanyat l’artista Canizales per Monstre Verd.

Tot i que els veredictes es donen a conéixer hui dijous, 31 d’octubre, els guanyadors de les modalitats de juvenil, infantil i àlbum il·lustrat rebran el trofeu dissenyat per Manuel Boix el pròxim 8 de novembre, durant el transcurs de la tradicional gala de lliurament dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira, juntament amb els guardonats de la resta de categories.

Prensa Fundación Bancaja