Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa ha posat en marxa el seu programa de tallers d’art per a persones majors, que acostarà l’obra i la tècnica de Jorge Ballester als usuaris de 30 residències i centres de dia de València. L’objectiu d’este programa és facilitar l’accés de persones majors amb mobilitat reduïda a l’obra d’este artista, protagonista de l’exposició Jorge Ballester. Entre l’Equip Realitat i el silenci, que pot visitar-se en la Fundació Bancaixa fins al pròxim 1 de setembre.

Els participants treballaran en el taller sobre l’obra Bodegón, una peça d’estil cubista en la qual l’artista experimenta amb els límits entre la pintura i el disseny gràfic. Les residències participants versionaran eixa imatge amb elements com a cartolina gràfica, imatges adhesives i peces tridimensionals per a realitzar una natura morta que passarà de les dues dimensions al volum. Les obres dels participants s’exposaran en els centres perquè tant el personal de les residències com familiars i visitants puguen admirar-les.

Esta iniciativa de traslladar els tallers d’art per a persones majors a les residències i centres de dia es va llançar en 2017 i, des de llavors, ha permés acostar l’art més de 2.100 persones. El taller forma part del programa de la Fundació Bancaixa per a acostar la cultura i les seues exposicions a col·lectius específics com els escolars, persones amb diversitat funcional i persones en risc d’exclusió social.