Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa ofereix a partir del pròxim dilluns 25 de novembre la desena edició de la Setmana D-Capacitat Fundació Bancaixa, una iniciativa de sensibilització social que es desenvolupa cada any amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, el 3 de desembre, i amb l’objectiu de conscienciar sobre la necessitat de la integració d’este col·lectiu. La Fundació Bancaixa realitzarà enguany diverses activitats centrades en l’experiència artística com a via per a la inclusió i dirigides tant a les persones amb qualsevol mena de diversitat funcional com al públic general.

La 10a Setmana D-Capacitat, que compta amb la col·laboració de Bankia, engloba sis activitats. D’una banda, el 25 i 26 de novembre es realitzaran visites sensorials a l’exposició LAND. Sebastián Nicolau. Grups de persones amb diversitat funcional descobriran l’obra d’este artista valencià en un recorregut en el qual es potenciaran els sentits utilitzant diversos materials Montessori. Un acostament a la perspectiva, els colors i les textures que els descobriran el poder de l’art per a despertar emocions.

El 27 de novembre, a les 19:30 h, tindrà lloc una nova sessió de Xats a la Fundació, cicle impulsat per Fundació Bancaixa i VLC Negra, que en esta ocasió té com a protagonistes a l’actor Pablo Pineda i l’escriptor i coach Curro Cañete. Tots dos dialogaran sobre els límits, la superació i la capacitat de desenvolupar habilitats.

A més, el 28 de novembre s’inaugurarà l’exposició Picasso. Retrat de família, realitzada per persones amb diversitat funcional de 25 centres de València que han creat la seua pròpia versió dels gravats que l’artista malagueny va realitzar en esta sèrie d’obra gràfica, que estarà al seu torn present en l’exposició Picasso. Models del desig des del pròxim 22 de novembre i fins el mes vinent de març.

El 29 de novembre, a les 19:30 h, la dansa pren el protagonisme i tindrà lloc l’actuació Mostra del Parterre. 46004, un espectacle en col·laboració amb el festival Russafa Escènica que mostrarà al públic el resultat dels tallers inclusius d’arts plàstiques i dansa realitzats per persones amb diversitat funcional durant els mesos d’octubre i novembre sota la direcció de l’artista Nívola Uyá i la ballarina Gema Gisbert.

Al costat d’això, del 25 al 5 de desembre es realitzarà Un taller sense barreres entorn de l’exposició Picasso. Models del desig. Durant l’activitat, escolars i persones amb diversitat funcional conviuran intercanviant els papers de monitors i participants amb l’objectiu de fomentar la normalització per a un món més inclusiu a través de l’art.

Finalment, els dies 2 i 3 de desembre es realitzaran trobades amb l’artista valencià Sebastián Nicolau. Un diàleg en el qual els participants podran preguntar directament a l’artista els seus dubtes o curiositats i entaular així un espai de reflexió sobre l’art, el seu abast i el seu significat.

Fotos