Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa ofereix a partir del pròxim 28 de novembre la setena edició de la Setmana D-Capacitat Fundació Bancaixa, una iniciativa de sensibilització social que es desenvolupa cada any amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, el 3 de desembre, i amb l’objectiu de conscienciar sobre la necessitat de la integració d’aquest col·lectiu. El Centre Cultural Bancaixa acollirà enguany diverses activitats centrades en l’experiència artística com a via per a la inclusió i dirigides tant a les persones amb qualsevol tipus de discapacitat com al públic general.

La 7ª Setmana D-Capacitat Fundació Bancaixa comptarà amb l’activitat Un Equip Capaç, en la qual persones amb diversitat funcional de 25 centres de València creen una particular versió de l’obra Akelarre 71, una odissea en el museu que forma part de l’exposició Equipo Crónica, present en la Fundació Bancaixa fins al pròxim mes de gener. L’obra conjunta es presentarà al públic l’1 de desembre. Del 30 de novembre al 2 de desembre, es realitzarà el taller La llum és com l’aigua, on a partir del llenguatge plàstic i visual, un teatre de llums i ombres descobreix a persones amb capacitats diferents la màgia d’aquesta disciplina, en la qual el joc i el propi cos conformen un llenguatge artístic ple de sorpreses. A més, es realitzarà Un taller sense barreres entorn de l’exposició Equipo Crónica, en el qual persones amb discapacitat conviuen amb escolars i intercanvien els papers de monitors i participants.

Finalment, la 7ª Setmana D-Capacitat Fundació Bancaixa oferirà el dissabte 3 de desembre la interpretació de l’obra de teatre L’Illa de Miranda, a càrrec de la companyia AVoramar, Premi Nacional de Teatre 2016. Basada en un text de Shakespeare, els actors i actrius d’aquesta obra volen fer arribar a l’espectador la seua personal visió de la solitud a la qual a voltes es veuen espentats a viure, però que no els impedeix tenir una visió optimista i contagiosa plena d’alegria i de vida. La companyia de teatre d’ombres AVoramar està integrada per persones amb diferents tipus de discapacitat intel·lectual formades en els tallers de Teatres de la Llum, com a resultat d’un projecte conjunt en 2011 entre Teatres de la Llum i el departament de Benestar Social de l’Ajuntament de Sagunt.