Activitat

Alumnes del Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València ofereixen una actuació d’òpera i sarsuela en Concerts a la Fundació

26 Maig 2017
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

El pròxim divendres 26 de maig, a les 20 hores, alumnes del Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València ofereixen una actuació d’òpera i sarsuela dins del cicle Concerts a la Fundació. El recital, que comptarà amb l’acompanyament al piano de Lorenzo Petri, serà a càrrec d’Alberto Ballesta, tenor; Marta Campoy, soprano; Kristina Dovidaitis, mezzosoprano; Alberto Martínez, baríton; Victoria Pérez Santisteban, soprano; Alexander Sheypak, baríton; i Olha Viytiv, soprano.

Els cantants interpretaran, en la primera part, peces de repertori operístic com l’Ària Svegliatevi nel core, de l’òpera Giulio Cesare, de Händel; l’Ària Tuo drudo è mio rivale, de l’òpera Rodelinda, de Händel; l’Ària Eccomi in lieta vesta… Oh! Quante volte, de l’òpera I Capuleti e i Montecchi, de Bellini; l’Ària Hai già vinta la causa, de l’òpera Le nozze di Figaro, de Mozart; l’Ària Regnava nel silenzio, de l’òpera Lucia di Lammermoor, de Donizetti; lÀria Je suis Titania la blonde, de l’òpera Mignon, de A. Thomas; l’Ària Votre toast, je peux vous le rendre, de l’òpera Carmen, de Bizet; i, finalment, Barcarole-Belle nuit, ô nuit d’amour, peça de Les contes d’Hoffmann, de Offenbach.

En la segona part, dedicada a la sarsuela, s’escoltarà ¡Qué feliz mi vida fuera!, de l’obra La Labradora, de Magenti; Un tiempo fue, de Jugar con fuego, de Barbieri; Bella enamorada, de l’obra El último romántico, de Soutullo i Vert; Qué te importa que no venga, de la sarsuela Los claveles, de J. Serrano; Amor, vida de mi vida, de l’obra Maravilla de F. Moreno Torroba; la peça Ya muerto está mi amor en flor, de La Dogaresa, de R. Millán; Luché la fe por le triunfo, de l’obra Luisa Fernanda, de F. Moreno Torroba; i, finalment, l’havanera Todas las mañanitas, de M. Penella.

Concerts a la Fundació ofereix una programació anual de concerts organitzada per Fundació Bancaixa amb la col·laboració de Pavasal, Fundació Eutherpe, el campus de Berklee College of Music a València i el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València que busca donar suport a joves intèrprets i que compta amb concerts gratuïts fins a juny amb repertoris que van des del jazz contemporani al blues i el soul, passant per músiques del món, peces per a piano, música clàssica i músiques del mediterrani.

El concert tindrà lloc el divendres 26 de maig, a les 20 hores, en el Saló d’Actes del Centre Cultural Bancaixa (C/General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament. L’obertura de portes és a les 19:15 hores.