Activitat

Cicle de Diàlegs 2019: el Ivie i la Fundació Ernest Lluch aborden els reptes de la migració

Del 19/09/2019 al 12/11/2019
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Després del cicle 5 Diàlegs sobre Desigualtats i Democràcia celebrat en 2018, la Fundació Ernest Lluch i el Ivie repeteixen a València aquest format de debat, que protagonitzaran deu persones de reconeguda trajectòria professional, i que, en aquesta segona edició, abordarà els desafiaments de les migracions amb la incorporació de la Fundació Bancaixa com a entitat col·laboradora.

Aquest nou cicle, titulat A la recerca de la prosperitat: els desafiaments de les migracions, proposa reflexionar sobre els camins per a resoldre els problemes relacionats amb els moviments migratoris en un món creixentment globalitzat. Europa ha avançat en la seua integració fent de la defensa de la mobilitat de les persones un dels seus eixos principals. No obstant això, aquest cicle analitza les tensions internes que en l’actualitat viu la Unió Europea, derivades de la dificultat d’assimilar la creixent mobilitat interna i externa i agreujades per les propostes polítiques que demanen controlar la immigració i tancar fronteres i que cada vegada aconsegueixen major impacte en la ciutadania.

En total, s’han organitzat cinc diàlegs entorn del tema, cadascun centrat en un aspecte. En el primer d’ells, que se celebrarà el pròxim 19 de setembre, la directora de la Fundació Internacional i per a Iberoamèrica de l’Administració i Polítiques Públiques (FIIAPP), Anna Terrón, i el filòsof i politòleg Sami Nair es plantejaran la pregunta És necessari regular la migració interior i exterior a Europa?

En les posteriors trobades es proposa dialogar sobre temes com la immigració i sostenibilitat de l’estat de benestar, els models de gestió de la diversitat en perspectiva europea, l’impacte en la mobilitat de l’auge dels populismes i el Brexit o la transició al mercat laboral i la competència internacional pel talent.

Els cinc diàlegs, que tindran lloc en la seu de la Fundació Bancaixa a València entre el 19 de setembre i el 12 de novembre, estan oberts a totes aquelles persones interessades a compartir una reflexió en profunditat sobre els reptes de les migracions. El públic assistent pot participar en el debat plantejant les seues pròpies preguntes en l’última part del diàleg. El cicle comprén les següents jornades:

• Diàleg 1. És necessari regular la migració interior i exterior a Europa? 19 de setembre a les 18.30 h. Amb Anna Terrón, directora de la Fundació Internacional i per a Iberoamèrica de l’Administració i Polítiques Públiques (FIIAPP), i Sami Nair, filòsof, politòleg i catedràtic en Ciències Públiques per la Universitat de París. Inscripció
  • Diàleg 2. Migracions i sostenibilitat de l’estat de benestar serveixen les solucions nacionals? 25 de setembre a les 18.30 h. Amb José Antonio Herce, director associat d’Analistes Financers Internacionals (AFI); i Francisco Javier Moreno, científic titular en l’Institut de Polítiques i Béns Públics del CSIC. Inscripció
  • Diàleg 3. Democràcia, gestió de la diversitat i prosperitat a Europa. 15 d’octubre a les 18.30 h. Amb Gemma Pinyol-Jiménez, directora de polítiques migratòries i diversitat en Estrategies; i Héctor Cebolla, professor doctor en el departament de Sociologia II de la UNED. Inscripció
  • Diàleg 4. De l’auge dels populismes al Brexit: fonaments econòmics i impactes en la mobilitat. 28 d’octubre a les 18.30 h. Amb Fernando Fernández, consultor internacional i professor d’Economia i Finances del IE Business School; i Sandra León, doctora en CC Polítiques per la UAM i l’Institut Juan March d’Estudis i Investigacions. Inscripció
  • Diàleg 5. La competició internacional pel talent: riscos i oportunitats territorials. 12 de novembre a les 18.30 h. Amb Ana Revenga, sènior fellow en el Global Economy and Development de Brookings Institution i presidenta del Patronat de ISEAK; i Teresa Coelho, sòcia responsable de l’àrea de Recursos Humans a Espanya i membre del comité de direcció de KPMG. Inscripció