Activitat

Col·laboració amb INCLIVA per a la investigació contra el càncer

Del 25/01/2023 al 31/12/2023

La Fundació Bancaixa i INCLIVA, Institut d’Investigació Sanitària, han renovat la seua col·laboració per a l’impuls de la Unitat de Medicina de Precisió en Oncologia. Aquesta unitat específica situa a INCLIVA a l’avantguarda de la investigació contra el càncer a Espanya en traslladar els seus nous estudis a la pràctica clínica en pacients oncològics que procedeixen de l’Hospital Clínic de València.

L’acord permet a la Fundació Bancaixa contribuir a la labor d’aquesta unitat, que té com a objectiu realitzar un garbellat molecular dels pacients amb càncer per a la seqüenciació genètica del tumor, la qual cosa permet optimitzar el tractament i escometre un abordatge personalitzat mitjançant la teràpia més adequada en cada cas, a més d’oferir alternatives terapèutiques experimentals.

El conveni de col·laboració s’emmarca en la línia d’ajudes a la investigació desenvolupada per la Fundació Bancaixa –que forma part del Patronat de la Fundació INCLIVA des de la seua creació l’any 2000- amb l’objectiu de secundar i afavorir la investigació biomèdica en la Comunitat Valenciana.

Sobre el projecte de Medicina de Precisió en Oncologia

El Projecte de Medicina de Precisió en Oncologia va nàixer amb l’objectiu d’identificar i caracteritzar noves dianes moleculars en pacients amb càncer per a personalitzar i optimitzar el tractament en funció de cada pacient.

Tot això es va plantejar mitjançant un equip investigador amb un marcat caràcter multi i interdisciplinari, que inclou investigadors bàsics (bioquímics), metges assistencials (oncòlegs) i personal d’infermeria.

Els pacients candidats s’identifiquen de manera individual pel seu oncòleg habitual en la consulta diària, als qui s’informa del procés de l’estudi molecular, així com dels riscos i beneficis, perquè decidisquen si participen, sempre amb la signatura d’un consentiment informat.

Les mostres s’obtenen a través del Servei d’Oncologia d’Hospital Clínic i de la Unitat d’Assajos Clínics Oncològica de INCLIVA.