Activitat

Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

Amb motiu de la celebració de la festa de la Comunitat Valenciana, Fundació Bancaixa ofereix el pròxim dimecres 9 d’octubre, a les 20 hores, el concert Chiaroscuro. Llums i ombres del barroc a càrrec de l’agrupació valenciana de música antiga Capella de Ministrers. El concert, d’entrada gratuïta i lliure fins a completar l’aforament, serà a càrrec de Carles Magraner, director i viola, amb l’acompanyament de Robert Cases (vihuela i tiorba) i Dèlia Agúndez, soprano.

El repertori se centra en una selecció de temes emmarcats en el pas del Renaixement al Barroc, amb música espanyola des de l’any 1500 fins a 1650. Una selecció de peces de diversos autors i cancioners amb un repertori cortesà i música per a teatre, a més d’obres citades en la cèlebre obra de Miguel de Cervantes, El Quixot, en la qual apareix una font inesgotable de referències als costums musicals, la dansa i la música de l’Espanya del segle XVI i principis del XVII.

Capella de Ministrers, sota la direcció de Carles Magraner, ha desenvolupat des de la seua creació en 1987 una important tasca investigadora i musicològica sobre el patrimoni musical espanyol des de l’Edat mitjana fins al segle XIX. El seu treball conjuga rigor històric i sensibilitat musical. L’agrupació ha actuat als auditoris més importants d’Espanya així com en nombrosos festivals. A més, ha realitzat gires de concerts per tot el món i ha gravat 58 discos, desenvolupant fins i tot el seu propi segell musical (CDM). Guardonats en múltiples ocasions, en 2018 va rebre els prestigiosos Premi Internacional de Música Clàssica (ICMA) i el Premi Carles Santos, i han participat també en altres arts escèniques com el teatre o el cinema.