Activitat

20 h

Tarifes

4 €

• Venda en la taquilla (Plaza Tetuan, 23. València) des del lunes 18 de març a partir de les 17 hores.
  • És imprescindible la presentació de l’entrada per a accedir al concert.
  • Màxim: 4 entrades per persona.
  • No s’admetran devolucions o canvis d’entrades.
  • L’accés al recinte es realitzarà a partir de les 19.45 hores.
  • Una vegada iniciat el concert no es permet l’accés a la sala.
  • No està permés l’accés al recinte amb menjar, beguda ni qualsevol tipus d’objecte que es considere perillós.
  • No es poden realitzar fotos ni gravacions de vídeo durant l’actuació.
  • L’organització de l’esdeveniment no es fa responsable de les entrades no adquirides en el punt de venda oficial.

El concert TimeLapse, dirigit per Miguel Ángel Navarro Gimeno, es presenta per primera vegada a València en la Fundació Bancaixa i revisa els grans clàssics universals per a adaptar-los al Jazz. Una proposta que arriba a l’escenari a càrrec d’una formació composta pel trompetista de jazz David Pastor, el pianista Francesc Capella i Thomas Kent Warburton al contrabaix, als qui se suma el quintet de corda format pels prestigiosos solistes de l’Orquestra de la Royal Opera House de Covent Garden de Londres: Anastasia Pylatyuk, violí solista; Anna Stepanenko, violí; Alberto Castillo, viola; Rafal Jezierski, cello; i Mihai Ichim, contrabaix.

La proposta busca condensar obres clàssiques en un format ràpid i dinàmic, permetent apreciar l’evolució de la música al llarg del temps. En resposta als canvis en la manera de consumir informació i l’acceleració del temps, TimeLapse ofereix una experiència musical que s’adapta a estos nous paradigmes, condensant les peces clàssiques universals adaptades a l’estil jazzístic. Este repertori de fusió musical versiona, amb els arranjaments de Francesc Capella, peces de compositors com Manuel de Falla, Camille Saint-Saëns, Franz Schubert o Erik Satie, entre altres.

Miguel A. Navarro Gimeno és un reconegut pedagog, intèrpret i director musical espanyol. Ha sigut convidat i ha dirigit orquestres de tot el món i al llarg de la seua dilatada carrera ha impartit nombrosos cursos de música de cambra i direcció d’Orquestra en importants institucions com la Royal School of Music de Londres o el Conservatori Aristòtil de Thessalonika, entre altres. Ha sigut professor en la Universitat d’Oviedo i en la Universitat Jaume I de Castelló, i ha participat en la gravació de més de 30 àlbums amb artistes com Luciano Pavarotti, Alfredo Kraus, Plácido Domingo o Ainoa Arteta, entre altres.

David Pastor ha cursat els seus estudis en els conservatoris Superior de València, Superior de Castelló i Municipal de Barcelona. En 1988 comença els seus estudis de jazz i passa a formar part de la València Jazz Big band. Ha cursat seminaris i classes magistrals amb grans talents, i també ha participat en programes de televisió, bandes sonores de pel·lícules i ha col·laborat amb nombrosos artistes com a Presuntos Implicados, Michael Bubble, Armant Manzanero, Celia Cruz, Martirio, Miguel Poveda, Santiago Auserón, Seguridad Social, El Kanka o Lolita. La seua col·laboració més recent és el Tribut a Chick Corea “Ritmo” (nominació a millor disc de Jazz en els Gammy Latinos 2023) al costat d’altres solistes com Paquito d’Rivera o Antonio Lizana.

Francesc Capella va estudiar piano clàssic amb Maria Carbonell i Albert Giménez. Al llarg de la seua reeixida carrera ha col·laborat amb cantants com Lucrecia, Moncho, Big Mama, Laura Simó, Carme Canela o Maria de la Mar Bonet. En l’àmbit del Jazz ha treballat amb solistes com Bob Sands, Eladio Reinon o Jordi Sabater. Ha fet d’arranjador per a orquestres, companyies de teatre i dansa, televisió, però sobretot destaca el seu treball com a arranjador de Tete Montoliu per Big band i la seua col·laboració amb La Vella Dixieland.

Thomas Kent comença la seua carrera professional actuant a Chicago, Indianapolis, Columbus o Louisville amb grans del jazz. En 2002 es gradua amb honor i es muda a Barcelona, on ha gravat almenys 15 àlbums, ha participat en festivals de jazz de més de 15 països al llarg de 4 continents i gravat nombroses sèries de televisió. És un dels músics de sessió més sol·licitats a Espanya i ha compartit escenari amb artistes com Chico Freeman, Bennie Wallace, Mulgrew Miller, Steve Grossman, Mark Turner, Arthur Blythe, El Niño Joséle, Charles Davis o Alvin Queen, entre molts altres.

L’agrupació de cambra Covent Garden Soloists està formada per alguns dels millors músics de l’orquestra de la Royal Opera House Covent Garden de Londres i d’altres orquestres de primer nivell. En 1995 van debutar a Londres i des d’aleshores han desenvolupat una brillant carrera i han actuat a les sales més prestigioses d’Anglaterra i Europa. Els seus programes compaginen obres populars del repertori cambrístic amb peces menys conegudes. Col·laboren habitualment amb el ballet i els coreògrafs del Royal Ballet estenent el seu repertori a gèneres com el tango, flamenc i el Folk.

Fotos