Activitat

20 h

Tarifes

6 €

• Venda en la taquilla (Plaza Tetuan, 23. València) des del dimarts 28 de novembre a partir de les 17 hores.
  • És imprescindible la presentació de l’entrada per a accedir al concert.
  • Màxim: 6 entrades per persona.
  • No s’admetran devolucions o canvis d’entrades.
  • L’accés al recinte es realitzarà a partir de les 19.45 hores.
  • Una vegada iniciat el concert no es permet l’accés a la sala.
  • No està permés l’accés al recinte amb menjar, beguda ni qualsevol tipus d’objecte que es considere perillós.
  • No es poden realitzar fotos ni gravacions de vídeo durant l’actuació.
  • L’organització de l’esdeveniment no es fa responsable de les entrades no adquirides en el punt de venda oficial.

Fundació Bancaixa ofereix el pròxim divendres, 1 de desembre, una nova actuació del cicle Concerts a la Fundació, que fins el mes de març ofereix actuacions en directe de flamenc, música clàssica i jazz.

Els artistes flamencs Josemi Carmona i Lela Soto, membres de dues de les famílies flamenques més rellevants del món de la música, actuaran per primera vegada junts sobre l’escenari de la Fundació Bancaixa amb una proposta en la qual interpretaran un repertori que conjumina el flamenc més ortodox amb els arranjaments i les tendències més modernes i avantguardistes del moment.

Josemi Carmona és fill de Pepe Habichuela i de la balladora Amparo Bengala. A la fi dels 80, juntament amb els seus cosins Juan i Antonio Carmona, i al costat de Sorderita, formen el grup Ketama, que els porta a la fama internacional, canviant l’esdevenir de la música flamenca. És productor d’alguns dels projectes de mestissatge més rellevants que s’han donat en la música espanyola i les seues col·laboracions són innombrables, des de Caetano Veloso o Diego Torres a Juan Luis Guerra, Michel Camilo, Coti o Alejandro Sanz, entre molts altres.

Lela Soto és filla de Vicente Soto “Sordesa”, de la saga dels Sordesa de Jerez de la Frontera. És una de les veus joves amb major projecció del panorama actual. Creix en l’essència flamenca i es nodreix de les influències d’altres estils musicals com el jazz, el soul i la música llatina. Lela canalitza totes aquestes influències a les quals suma les seues inquietuds musicals per a conformar una manera de dir el cante molt personal i fresca. Malgrat la seua joventut atresora un gran bagatge artístic havent col·laborat amb artistes com La Tana, Alejandro Sanz, Xiqueta Pastori o Pitingo, entre altres.

El programa de concerts continuarà en les pròximes setmanes amb la tradicional actuació de música popular Retaule de Nadal, un concert que tindrà lloc el 22 de desembre a l’Església del Patriarca; l’actuació de guitarra flamenca de Juan Habichuela Nieto, el 9 de febrer; i del violinista búlgar Vasko Vassilev, el 23 de febrer amb una proposta de fusió musical. El cicle es tancarà el 22 de març amb una actuació de blues i jazz.

El concert de Josemi Carmona i Lela Soto tindrà lloc el divendres 1 de desembre a les 20 hores en la sala d’actes de la Fundació Bancaixa (C/ General Tovar, 3). La venda anticipada d’entrades, amb un cost de 6 euros, s’inicia hui dimarts 28 de novembre a partir de les 17 hores en la taquilla (Plaça Tetuan, 23).

Fotos