Activitat

Catedral Basílica de Segorbe

Horari

A las 19:30 horas

La Fundació Bancaixa oferirà dilluns que ve 27 de desembre en la Catedral Basílica de Sogorb el tradicional concert Retaule de Nadal, el programa del qual serà interpretat per l’Orfeó Valencià com és habitual des de la posada en marxa d’aquesta iniciativa de la Fundació Bancaixa fa més de 40 anys.

L’Orfeó Valencià, sota la direcció de Josep Lluís Valldecabres, interpretarà un programa amb peces que van del segle XVI a l’actualitat d’autors com Michael Praetorius, Bach, Beethoven, Handel, Mozart, Bertini, Josep M. Gomis, Matilde Salvador o el mateix Josep Lluís Valldecabres. El programa es tancarà amb el tradicional Stille Nacht de Franz X. Gruber.

El concert comptarà amb acompanyament instrumental de Jesús Debón al piano, i Fernando Morales i Ernesto Urra a la percussió, als quals se sumaran les veus de les sopranos Gema Rubio, Isabel M. Gracián i Marta Campoy.

L’Orfeó Valencià va nàixer a València en 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig. Des de desembre de 1986, el seu director és Josep Lluís Valldecabres. Ha col·laborat amb les principals orquestres valencianes i espanyoles, així com amb The Academy of Saint Martin in the Fields, Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma, etc. Ha actuat en escenaris de tota la geografia valenciana i espanyola, així com als EUA, Rússia, el Canadà, Cuba, Polònia, Alemanya, Itàlia, el Regne Unit, França, Holanda, Bèlgica, Àustria, Hongria i Portugal. El seu repertori aborda la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins a l’actualitat, amb especial presència dels autors valencians. Posseeix el màxim guardó de l’I Concurs de Cors Ciutat de Budapest, així com la distinció Institució Insigne de la Música Valenciana (Acadèmia de la Música). Apadrina a l’Orfeó Valencià Infantil (OVI).

El concert se celebrarà el dilluns 27 de desembre a les 19.30 hores en la Catedral Basílica de Sogorb. L’accés és d’entrada lliure limitada a l’aforament.