Activitat

Concert de piano. Rubén Talón

Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

El pròxim 15 de gener, a les 20h, el pianista Rubén Talón oferirà un concert en el Centre Cultural Bancaixa de València. El repertori inclourà la Sonata en sol menor K.8, de Sacarlatti; Sonata op.57 “Appassionata”, de Beethoven;  Balada núm.2, de Chopin;  Isla Alegre, de Debussy; i Nubes (Cúmulos y Nimbos), d’Erkoreka. L’entrada al concert és gratuïta, limitada a l’aforament de la sala.

El pianista Rubén Talón Domínguez, nascut a València, està considerat com un dels pianistes amb major projecció internacional de la seua generació. La seua trajectòria està avalada pels seus més de deu primers premis com a solista en diversos concursos nacionals i internacionals, com: Prize Vittoria Caffa Rigetti International Milà, Prize Giulio Rospigliosi, Prize Euterpe international Bari, Prize Moscato International Napoli, Prize Varesse, Prize Dolomiti, Prize Daniele Ridolfi, entre altres, sent també reconegut amb premis especials en la interpretació d’obres de Manuel de Falla i guanyador de primers premis en concursos de música de cambra. Comença la seua formació musical en el Conservatori José Iturbi als 12 anys amb Ricardo Roca com a professor, acabant amb les màximes qualificacions. En 2006 inicia els seus estudis en el Conservatori Superior de València amb Francisco Baró com a professor i en el Conservatori de Rueil-Malmaison (París) en la classe de Denis Pascal (professor de CNSMP, alumne de Georgy Sebok) qui serà el seu mestre durant 4 anys i on cursa els nivells de perfeccionament i virtuosisme.

En 2010 obté en el Conservatori Superior de València la titulació superior amb matrícula d’honor, perfeccionant-se contemporàniament amb mestres de la talla d’Alicia de Larrocha, Dimitry Bashkirov, Jaques  Rouvier, Lazar Berman, Sergio Perticaroli o Akiko Ebi, entre altres. Oferix concerts com a solista a Espanya, França, Itàlia, Anglaterra i Alemanya, a banda d’haver col·laborat en concerts amb agrupacions de cambra i acompanyament de cantants en auditoris i importants sales de concert. Ha sigut invitat a festivals internacionals com el “Pianale”, “Pirineus Clàssica,” “Humanitària”, o “Músics del món”, així com per a la impartició de Masterclasses. A l’octubre del 2010 és admés en l’Accademia Pianística Internazionale Incontri col Maestro d’Imola (Itàlia). Amb més de 25 anys de funcionament, esta institució s’ha erigit com l’escola d’alt rendiment més prestigiosa d’Europa i la més guardonada a nivell mundial. Rubén Talón ha aconseguit ser el primer espanyol acceptat en la dita institució des de la seua creació, on estudia sota la direcció del famós Mestre Leonid Margarius (escola russa de Regina Horowitz, germana de Vladimir Horowitz). Actualment es troba cursant l’últim any de graduació en la dita acadèmia i li serà atorgat el diploma amb major valor dins d’este organisme, sent l’únic espanyol amb el dit títol.