Activitat

Concert de Soledad Vélez amb versions de The Rolling Stones amb motiu del Dia de la Música

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa se suma a la celebració del Dia Internacional de la Música amb el concert a l’aire lliure Soledad Vélez sings Stones, que tindrà lloc dissabte que ve 21 de juny, a les 21 hores, a les portes del Centre Cultural Bancaixa (Plaça de Tetuan, 23). El concert gratuït anirà a càrrec de la cantant xilena Soledad Vélez, que oferirà en format acústic un repertori de versions de temes cèlebres de la banda britànica, interpretant cançons com a As Tears Go By, Paint It Black, Wild Horses, I’m Free, Lady Jane i Angie, entre altres.

Fundació Bancaixa oferirà este concert com a preludi de l’exposició Sympathy for the Stones, que s’inaugurarà el pròxim 24 de juny en el Centre Cultural Bancaixa amb més d’un centenar de peces que permeten recórrer la trajectòria de la banda de rock, que enguany complix 50 anys de vida sobre els escenaris.

Soledad Vélez va nàixer en Concepció (Xile) en 1988. Influïda per l’ambient musical de sa casa, als 13 anys comença a cantar sobre els discos de jazz i blues de son pare mentres els escolta i, al mateix temps, comença a tocar la guitarra. Amb 20 anys decidix vindre a Espanya a desenvolupar la seua gran passió, la música. Fixa la seua residència a València, on canta durant una llarga temporada en un quartet de jazz fins que finalment decidix dedicar-se només i exclusivament a les seues pròpies composicions. En 2010 autoautoedita Four reasons to sing, un EP de quatre cançons gravat en l’home estudi d’un amic,  i comença a donar concerts. En 2011 edita Black Light in the Forest, el seu segon EP, amb el que realitza prop de 40 concerts per tot Espanya, participant en festivals com el FIB o Primavera Sound. En 2012 passa a formar part d’Absolute Beginners i veu la llum el seu primer CD/LP titulat Wild Fishing. Fins a la data ha realitzat una important gira per tot Espanya i per altres països com Anglaterra, Mèxic, Xile i Portugal. Al juliol del 2013 ha gravat el seu últim LP, Run with wolves, amb composicions d’alt voltatge emocional i una cuidada producció a càrrec d’ella mateixa i J. de Santos.