Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

La soprano Silvia Vázquez i el pianista Carles Budó obren el pròxim dijous 17 d’octubre la nova edició del cicle Concerts a la Casa Capellà Pallarés amb un concert d’òpera i sarsuela en el qual interpretaran peces de Bellini, Donizetti, J. Serrano, Sorozábal, A. Vives i Giacomo Meyerbeer.

Silvia Vázquez cursa els seus estudis en el Conservatori Superior de Música “Joaquín Rodrigo” de València. Va estudiar amb el baríton Francisco Valls, perfeccionant posteriorment amb Carlos Chausson. Ha treballat amb directors musicals com Zubin Mehta, Lorin Maazel o Carlo Rizzi, entre molts altres, i també amb directors d’escena com Emilio Sagi, Gian Carlo del Mònaco o Carlos Padrissa (La Fura dels Baus). Al llarg de la seua carrera ha cantat en espais emblemàtics com el Teatre Scala de Milà, el Palau de les Arts de València Reina Sofia, Teatre Comunale de Florència, el Grand Théâtre du Genève, el Konzerthaus de Berlín, el Concertgebouw d’Amsterdam o el Teatre de la Zarzuela de Madrid, etc. A més, ha interpretat papers d’òpera cèlebres com Lucia di Lammermoor (Lucia) de Donizetti, Rigoletto (Gilda) de Verdi o Il Barbiere di Siviglia (Rosina) de Rossini, així com en sarsueles: Donya Francisquita (Francisquita) de Vives, La Tavernera del Port (Marola) de Sorozábal o La cançó d’Oblit (Rosina) de J. Serrano, entre moltíssims altres. A això se suma la seva experiència com a cantant en oratori, en obres com el Carmina Burana de Carl Orff, las Bodas de Stravinski o la Misa en do menor Kv 258 de Mozart.

Carles Budó estudia piano amb Árpád Bodó. Interessat pel repertori vocal, participa en diversos cursos destacant els cicles de Lied-masterclassses del Stichting Koninklijk Conservatorium de Brussel·les, treballant amb Udo Reinemann, Wolfram Rieger, Julius Drake, Hartmut Höll, Roger Vignoles, Helmut Deutsch,etc. Paral·lelament obté el Màster en la Interpretació de la Música Antiga en l’especialitat de fortepiano amb Arthur Schoonderwoerd i Lucca Guglielmi en la ESMuC. Amb un repertori que comprèn des de la música medieval fins a l’actualitat actua en marcs molt diversos com són el Festival d’Ambronay, la Schubertíada de Vilabertran, el Parlament Europeu d’Estrasburg, L’Auditori de Barcelona, el teatre Arriaga de Bilbao, la Setmana de Música Religiosa de Conca o el Festival Sónar de Barcelona. Des de 2005 és professor de repertori vocal en el Conservatori Superior de Música “Joaquín Rodrigo” de València.

El concert tindrà lloc a les 20.00 h (obertura de portes a les 19.15 h) en la Sala d’actes de la Casa Capellà Pallarés (c/ Ardiaca Andreu, 8). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.