Activitat

Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

ENTRADES ESGOTADES

El pròxim divendres, 8 de febrer, l’agrupació valenciana En Clave de Clot ofereix el concert Arc i tacó, dins de la programació del cicle Concerts a la Fundació. organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de la Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. La formació està composta per Lola Bendicho, violí; Teresa Alamá, violoncel; Enrique Jiménez, cante i guitarra espanyola; Juan Giménez, ball i calaix flamenc; Juan Carlos Martínez, percussió; Pepe Calatayud, saxofó; i la balladora Shelina Sánchez.

Durant l’actuació, es realitzarà un recorregut per la història de la música amb versions pròpies que uniran l’obra de grans compositors clàssics amb peces flamenques. D’aquesta manera, es aflamencarán algunes joies de la música clàssica i es donarà un acompanyament més clàssic a alguns dels estàndards flamencs més coneguts, a més d’introduir altres sons com el jazz, tango, boleros o bandes sonores de cinema. Tot això amb una combinació de cante, ball, posesia, música i sentiment.

En Clavede Clot va nàixer en el barri del Clot del Cabanyal i treballen junts des de finals de 2015, portant la seua música per tota la Comunitat Valenciana. Han actuat en el cicle de concerts de Fundació Bancaixa a València i Sagunt, en el MUVIM, a la Casa de la Cultura de Picassent, a la Casa de la Cultura de Benimodo, a l’Auditori Municipal de Canet d’En Berenguer, a l’Auditori Mencía de Mendoza d’Aiora, en Nits de juny de Foios, en XVI Juliol Musical del Puig, en “Clàssica a la mar 2017” a Mareny de Barraquetes, etc. Amb la seua música han amenitzat diferents esdeveniments, com el XIII Certamen de Narrativa Breu de Dones de la Ciència en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, el Certamen de Miss i Míster València, La Marítima de Veles e Vents, Ràdio City, Loft-social Russafa, 50° aniversari La Salle, Fusionart Multiespai en Benimaclet, L’Alqueria del Pou, etc. Han participat en festivals importants com el Festival Intramurs, Festival Bucles, Festival “Els Pinets” de Carlet, Festival Cabanyal Íntim 2017, Festival de Patraix, Festival Proyde E.P. La Salle, Festival Igual-ment i Cultura als barris, aquests dos últims promocionats per l’Ajuntament de València. Entre els seus treballs més rellevants destaca la seua actuació en la clausura de la 5a Mostra Internacional del Cinema Educatiu (MICE) en el Teatre Musical del Cabanyal (València) amb la col·laboració de la flautista índia Rasika Shekar. A l’abril de 2018 van presentar el seu primer CD titulat “Set llunes”, produït per Cut Records i realitzen diversos concerts a l’Ateneu Marítim del Cabanyal amb gran èxit. Enguany tenen prevista una gira per la Xina per a donar a conéixer el seu espectacle.

El concert, d’entrada gratuïta amb aforament limitat, tindrà lloc el divendres 8 de febrer a les 20 hores amb obertura de portes a les 19.30 hores. La recollida d’entrades per a garantir-se l’accés al concert es podrà realitzar a partir del dimecres 6 de febrer, de 9 a 20 hores, en la recepció de la Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3, València). S’entregarà un màxim de dues entrades per persona.