Activitat

Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

El pròxim divendres 10 de maig, a les 20 h, Fundació Bancaixa ofereix una actuació del duo Chistelar, format per Claudia Meján i Víctor Jiménez. La casualitat i la música van voler que Claudia Mejan i Víctor Jiménez s’uniren per a participar, al costat d’altres artistes, en un concert benèfic realitzat al Palau de la Música de València al maig de 2016. Des d’aleshores, tots dos han unit el seu talent i les seues arrels en una fusió d’estils tan arrelats en la nostra cultura musical actual: el jazz i el flamenc.

Chistelar (‘començar’ en caló) és el primer concert d’este duo. Una proposta musical que revisa cançons de tota la vida i conegudíssims estàndards amb el toc especial dels ritmes flamencs i les harmonies tan característiques que aporta el jazz.

Claudia Mejan és una artista nascuda en el si d’una família gitana del barri del Cabanyal, amb una educació musical basada en la tradició flamenca que beu directament dels cors.

Víctor Jiménez és un saxofonista destacat del panorama jazzístic espanyol. Ha participat en nombrosos projectes discogràfics i ha guanyat diversos premis, com el Premi especial de Jazz Compas Magazine Festival Internacional Jazz Johnny Raducanu, en 2017, o el V Concurs internacional de Jazz de Castelló.

El concert, d’entrada gratuïta amb aforament limitat, tindrà lloc el divendres 10 de maig a les 20 hores amb obertura de portes a les 19.30 hores. La recollida d’entrades per a garantir-se l’accés al concert es podrà realitzar a partir del dimecres 8 de maig, de 9 a 20 hores, a la recepció de la Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3, València). S’entregarà un màxim de dues entrades per persona.