Activitat

Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

El pròxim divendres, 22 de febrer, Daniel Hyunwoo ofereix un concert dins de la programació del cicle Concerts a la Fundació organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de la Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. El pianista interpretarà les peces Rondo en La menor K.511, de Wolfgang Amadeus Mozart; Sonata en Si menor S. 178, de Franz Liszt; i Paisatges, de Frederic Mompou Dencausse.

Daniel Hyunwoo va nàixer en Bristol, Regne Unit, en 1994. Va ser acceptat a l’escola de música per a talents excepcionals de Gal·les als 11 anys, i va continuar els seus estudis de BMus en la Guildhall School of Music and Drama amb Joan Havill. En l’actualitat, gaudeix d’una beca del Robert McFadzean Whyte per a estudiar MPerf en el Royal College of Music amb Norma Fisher. Anteriorment ha estudiat amb John Byrne i Kate Miller, i ha rebut masterclasses de Robert Levin, Richard Goode, Aquiles Delle Vigne, Dominique Merlet, Victor Derevianko, Boaz Sharon, Sa Chen, Bernard d’Ascoli, Melvyn Tan, Christopher Elton, Ronan O’Hora i David Dolan. A més, compta amb el gran suport de Talent Unlimited pel seu desenvolupament contínuo a la ciutat de Londres.

Des del seu debut amb el concert en fa menor de Bach a l’edat de 10 anys, va continuar interpretant concerts de Mozart, Beethoven, Chopin i Liszt en sales de Londres, Gal·les, Bath i Bristol. Ha actuat com a solista amb orquestres com l’Orquestra Simfònica Provincial de Màlaga, Raanana Symphonette Orchestra, Orchestre Symphonique duConservatoire de Nice, Aurora Orchestra, Hebrides Ensemble i Wells Cathedral School Orchestra. Al costat d’això, ha oferit recitals a Anglaterra, França, Alemanya, Itàlia, Espanya, la Xina, Corea i els EUA, en sales com Cadogan Hall, Milton Court Concert Hall, Colston Hall, Xinghai Conservatory of Music Concert Hall, Aaron Copland Theatre, Troldhaugen Concert Hall, Wells Cathedral, Neuadd i Dderwen (TheOak Hall), Altenburg Monastery, Stiftung Mozarteum Salzburg. Ha guanyat nombrosos premis en concursos com Nice International Piano Competition, Concurs Internacional de Piano Campillos, Tel Hai International Piano Concerto Competition, EPTA Piano Competition UK, Oxford International Piano Competition, Allegro Viu International Competition, NorahSande International Piano Competition, Wells Concerto Competition, the Kerr Memorial Prizeat the Royal Overseas League Competition, Euregio Piano Award i Sheepdrove International Piano Competition. També és un compositor actiu, havent guanyat el 1r premi en el ABRSM i el BBC PROMS Young Composer’s Competitions. Ha treballat amb Robert Levin, improvisant cadències per als concerts de Mozart.

El concert, d’entrada gratuïta amb aforament limitat, tindrà lloc el divendres 22 de febrer a les 20 hores amb obertura de portes a les 19.30 hores. La recollida d’entrades per a garantir-se l’accés al concert es podrà realitzar a partir del dimecres 20 de febrer, de 9 a 20 hores, en la recepció de la Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3, València). S’entregarà un màxim de dues entrades per persona.