Activitat

Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

ENTRADES ESGOTADES

Cantants de l’Acadèmia Russa de Música Gnesin ofereixen un recital líric en la Fundació Bancaixa en homenatge a Mozart

La soprano Maria Yudina, la mezzosoprano Ekaterina Marmilo i el baix Georg Ekimov oferiran divendres que ve 23 de novembre un recital líric en homenatge a Wolfgang Amadeus Mozart dins del cicle Concerts a la Fundació, organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de la Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal.

Acompanyats en l’escenari pel pianista José Ramón Martín, els cantants, llicenciats en l’Acadèmia Russa de Música Gnesin -guardonada amb el Premi Unesco 2011 al millor Conservatori d’Europa- i considerats algunes de les millors promeses de la nova generació de cantants russos, interpretaran una selecció de fragments, àries, duos i tercets de les òperes més importants de Mozart, repassant referències universals de la història de la música com Le Nozze di Figaro, Cosí fan Tutte o Don Giovanni.

La soprano Maria Yudina, després de formar-se musicalment en el conservatori de la seua ciutat natal (Nizhni-Novgorod) es trasllada a Moscou per a continuar els seus estudis, que en l’actualitat realitza amb el professor Ramón d’Andrés. Dotada d’una veu de particular bellesa i extensió, un talent escènic i musical molt gran i una capacitat de comunicació extraordinària, ha cantat ja en nombrosos concerts a Rússia i a Espanya.

La mezzosoprano Ekaterina Marmilo, nascuda en la ciutat de Khavarovsk, es trasllada durant la seua infància a Moscou, on completa els seus estudis en l’A.R.M. Gnesin graduant-se amb les màximes qualificacions en l’especialitat d’Òpera i Concert. Des de 2013 és alumna del professor Ramón d’Andrés. Posseïdora d’una veu incomparable per extensió, volum i bellesa, acaba d’iniciar la seua carrera professional amb nombroses actuacions a Rússia, Itàlia i ara Espanya.

El baix Georg Ekimov, fill del baríton Leonid Ekimov, és una sòlida promesa de la inesgotable pedrera de grans veus russes. Format pel seu pare i, posteriorment, amb el professor Ramón d’Andrés en l’A.R.M. Gnesin de Moscou, posseeix una sòlida formació musical i intel·lectual. Membre des de 2016 de la Helikon Opera de Moscou, en amb prou faenes uns mesos va passar de ser membre del cor a solista principal en un ampli repertori d’òperes russes i italianes, rebent actualment ofertes de teatres europeus per a interpretar papers protagonistes.

El pianista José Ramón Martín realitza els seus estudis a València amb Ricardo Roca i Mario Monreal. Al llarg de la seua carrera ha guanyat diversos concursos i ha sigut organista i pianista repetidor de la Coral Catedralicia de València i de Real Basílica de Ntra. Sra. dels Desemparats. A més de participar com repertorista en masterclass i cursos de cant, col·labora amb el Palau dels Arts Reina Sofia, el Palau de la Música, l’Institut Valencià de la Música i l’Orquestra Simfònica del Mediterrani, així com amb importants festivals d’òpera.

El concert, d’entrada gratuïta amb aforament limitat, tindrà lloc el divendres 23 de novembre a les 20 hores amb obertura de portes a les 19:30 hores. La recollida d’entrades per a garantir-se l’accés al concert es podrà realitzar a partir del dimecres 21 d’octubre, de 9 a 20 hores, en la recepció de la Fundació Bancaixa (C/ General Tovar, 3, València). Es lliurarà un màxim de dues entrades per persona.