Activitat

Concerts a la Fundació: José Díaz “El Fosi”

26 Octubre 2018
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

El cantaor José Díaz “El Fosi” oferirà el divendres 26 d’octubre una actuació dins del cicle Concerts a la Fundació, organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de la Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. El cantaor castellonenc estarà acompanyat en l’escenari per Paco Saavedra Vicente (guitarra), Kevin Muñoz Díaz (percussió), Pedro García Bustamante (teclat) i José “Trabuquito”(ballador). El repertori inclourà temes de diversos pals del flamenc com martinetes, tonás, soleás, soleás por buleríastientos del Levante, alegrías, tangos i bulerías.

José Díaz “El Fosi” ve d’una família gitana de Castelló coneguts com els “Trabucos”. Una saga de cantaors, balladors i guitarristes que ha constituït el seu entorn personal i que va despertar el seu interès per la música. Va començar a cantar des de molt xiquet a casa, festes i reunions. Cantaor autodidacta, ha compartit escenari amb artistes com “Trabuco”(pare i fill), Antonio Vargas Cortés “El Potito”, Vicente de Castro Giménez “Parrita”, Juan Cortés “Duquende”, Diego del Morao, Manuel Fernández “El Carpeta”, entre uns altres. José Díaz “El Fosi” va ser guanyador del concurs de cante del Festival Flamenc ‘Ciutat de Castelló’ en 2015.

El concert, d’entrada gratuïta amb aforament limitat, tindrà lloc el divendres 26 d’octubre a les 20 hores amb obertura de portes a les 19:30 hores. La recollida d’entrades per a garantir-se l’accés al concert es podrà realitzar a partir del dimecres 24 d’octubre, de 9 a 20 hores, en la recepció de la Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3, València). Es lliurarà un màxim de dues entrades per persona.