Activitat

Concerts a la Fundació: la nova generació de grans cantants russos

22 Març 2019
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Entrades esgotades per a aquest concert.

La soprano Maria Yudina, la mezzosoprano Ekaterina Marmilo i el baríton Darko Todorovski oferiran el pròxim divendres 22 de març un recital líric dins del cicle Concerts a la Fundació, organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de la Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal.

Acompanyats en l’escenari pel pianista José Ramón Martín, els cantants, llicenciats en l’Acadèmia Russa de Música Gnesin -guardonada amb el Premi Unesco 2011 al millor Conservatori d’Europa- i considerats algunes de les millors promeses de la nova generació de cantants russos, interpretaran una selecció de fragments, àries, duos i tercets de les òperes més importants, repassant referències universals de la història de la música com El Barber de Sevilla, L’elisir d’amore o Carmen.

La soprano Maria Yudina, després de formar-se musicalment en el conservatori de la seua ciutat natal (Nizhni-Novgorod) es trasllada a Moscou per a continuar els seus estudis, que en l’actualitat realitza amb el professor Ramón d’Andrés. Dotada d’una veu de particular bellesa i extensió, un talent escènic i musical molt gran i una capacitat de comunicació extraordinària, ha cantat ja en nombrosos concerts a Rússia i a Espanya.

La mezzosoprano Ekaterina Marmilo, nascuda a la ciutat de Khavarovsk, es trasllada durant la seua infància a Moscou, on completa els seus estudis en l’A.R.M. Gnesin graduant-se amb les màximes qualificacions en l’especialitat d’Òpera i Concert. Des de 2013 és alumna del professor Ramón d’Andrés. Posseïdora d’una veu incomparable per extensió, volum i bellesa, acaba d’iniciar la seua carrera professional amb nombroses actuacions a Rússia, Itàlia i ara Espanya.

El baríton – baix Darko Todorovski, nascut en 1992 a la ciutat de Kumanovo, (Macedònia), acaba l’escola de música bàsica a la seua ciutat com a pianista i després es gradua en l’acadèmia estatal de música amb Cum laude. Poc després comença a treballar en el cor de l’Òpera i el Ballet de Macedònia. En 2016 ingressa en l’Acadèmia de música Gnessin per a realitzar estudis de mestratge. Ha debutat amb papers en les següents òperes: “Le Nozzedi Figaro”, “La traviata”, “Il Campanello”; “Furiosus” i “Cosi fan tutte”. Participa activament en nombrosos concerts a Moscou i assisteix a classes magistrals de tècnica vocal i interpretació.

El pianista José Ramón Martín realitza els seus estudis a València amb Ricardo Roca i Mario Monreal. Al llarg de la seua carrera ha guanyat diversos concursos i ha sigut organista i pianista repetidor de la Coral Catedralícia de València i de Real Basílica de Ntra. Sra. dels Desemparats. A més de participar com repertorista en masterclass i cursos de cant, col·labora amb el Palau de les Arts Reina Sofia, el Palau de la Música, l’Institut Valencià de la Música i l’Orquestra Simfònica del Mediterrani, així com amb importants festivals d’òpera.

El concert, d’entrada gratuïta amb aforament limitat, tindrà lloc el divendres 22 de març a les 20 hores amb obertura de portes a les 19.30 hores. La recollida d’entrades per a garantir-se l’accés al concert es podrà realitzar a partir del dimecres 20 de març, de 9 a 20 hores, en la recepció de la Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3, València). S’entregarà un màxim de dues entrades per persona.