Activitat

Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

ENTRADES ESGOTADES

El pròxim divendres, 14 de desembre, Lucho Aguilar Quartet ofereix el concert My Favourite Songs, dins de la programació del cicle Concerts a la Fundació organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de la Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. El quartet, compost per Lucho Aguilar al contrabaix, Albert Palau al piano, Joan Soler a la guitarra i Simone Zaniol a la bateria, interpretarà versions de temes clàssics del jazz, la música brasilera i altres gèneres. En concret, el repertori constarà de les peces Song for Bilbao (Pat Metheny), I’ll be seeing you (Sammy Cahn), Waltz for Ruth (Charlie Haden), If I should lose you (Leo Robin), Ladies in Mercedes (Steve Swallow), The nearness of you (Washington/Carmichael) i Wee (Beat).

Lucho Aguilar és un dels contrabajistas més destacats del panorama jazzístic espanyol. Conegut en l’àmbit professional per la seua extraordinària capacitat per a adaptar-se a una infinitat d’estils diferents (jazz, latin-jazz, jazz-fusion, flamenc, salsa, reggae, cançó d’autor, folk, pop, formacions corals, etc…), defineix el seu estil una elegant execució, un so profund i unes acurades intervencions com a solista, distingides pel caràcter melòdic i rítmic de les seues improvisacions. És, a més, un excel·lent acompanyant: dota a les seues línies d’una claredat i una força rítmica que ho converteixen en un músic amb veu pròpia. Ha gravat i col·laborat amb prestigiosos músics europeus i internacionals.

Albert Palau, pianista nascut a València, realitza estudis de música clàssica en el Conservatori de Música de València i participa en diversos Seminaris Internacionals de Jazz. A partir de 2001 comença a participar en projectes de músics de jazz de l’escena espanyola com Perico Sambeat, Vicente Espí, Jesús Santandreu, David Pastor, Joan Soler, Mario Rossi, Ramón Cardo, etc., i en agrupacions com la Sedajazz Big Band. En 2013 entra en Berklee College of Music de Boston, obtenint en 2008 llicenciatura Summa Cum Laude. Al llarg de la seua carrera ha desenvolupat els seus propis projectes a més de participar en projectes d’artistes nacionals i internacionals. Ha compartit escenari amb artistes de prestigi internacional i compta amb una àmplia discografia. Actualment treballa en el seu nou projecte a quintet amb músics internacionals basat en l’escena londinenca, que es gravarà durant l’any pròxim.

Simone Zaniol comença molt primerenc a tocar la flauta i el piano. Als 9 anys entra en el conservatori de Castelfranco Veneto en la Classe de Clarinet del mestre Roberto Scalabrin. Als 16 deixa la música clàssica i es dedica a la bateria entrant en diversos grups de rock psicodèlic. Després d’iniciar-se en el jazz amb els mestres Marco Volpe i Mauro Beggio, i en seminaris internacionals (Siena Jazz, Umbria Jazz i Veneto Jazz), es muda a Espanya on entra al Conservatori Superior de Jazz de València en la classe de Jeff Jerolamon. En estos últims anys ha compartit escenari amb molts dels grans del jazz nacional com Voro Garcia, Santi Navalón, Ramon Cardo, Toni Belenguer, Enric Peidro o Matt Baker i ha acompanyat a diversos artistes internacionals com Ray Gelato, Jessie Gordon, Sylvia Howard i Randy Greer.

Joan Soler és un dels guitarristes de jazz espanyols més reconeguts. Músic autodidacta, comença amb la guitarra als 14 anys i molt prompte s’interessa pel jazz, assistint a seminaris amb Joe Pass, Kenny Burrell i John Abercrombie. Des de 1980 es dedica professionalment a la música, actuant en els més importants clubs i festivals internacionals de jazz. Durant la dècada dels noranta va realitzar nombroses gires acompanyant a un gran nombre de solistes. Ha actuat i col·laborat en enregistraments amb els jazzmen nacionals més destacats i, al llarg de la seua trajectòria professional de més de trenta anys, ha participat en tot tipus de projectes i formacions, des de big bands i orquestres simfòniques a concerts com a solista. A més, ha obtingut múltiples guardons i compta amb una àmplia discografia.

El concert, d’entrada gratuïta amb aforament limitat, tindrà lloc el divendres 14 de desembre a les 20 hores amb obertura de portes a les 19:30 hores. La recollida d’entrades per a garantir-se l’accés al concert es podrà realitzar a partir del dimecres 12 de desembre, de 9 a 20 hores, en la recepció de la Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3, València). Es lliurarà un màxim de dues entrades per persona.