Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Alumnes del Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València oferiran el pròxim divendres 17 de maig un concert d’òpera i sarsuela dins del cicle Concerts a la Fundació, organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració del conservatori, la Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee i Pavasal.
El concert comptarà amb l’actuació de les mezzosopranos Glenda Fernández-Vega i Nozomi Kato, i de les sopranos Sandra Ferró i Raquel Torres. Les solistes interpretaran temes de Mozart, Bizet, Offenbach o Donizzetti, entre altres. Totes elles són alumnes del Màster Oficial en Ensenyaments Artístics d’Interpretació Operística, que respon a la necessitat de tendir un pont entre la finalització dels estudis acadèmics superiors i el començament de la vida professional, proporcionant als titulats la possibilitat de cursar estudis de perfeccionament i rebre l’orientació i ajuda necessàries per a canalitzar la seua carrera artística.

Glenda Fernández-Vega és una mezzosoprano cubà-britànica graduada en cant líric en la Florida International University (els EUA), becada per CARTA 2014, Miami Music Project 2013 i Wertheim School of Music 2012. Entre els seus més recents rols cal destacar el de Carmen, en l’òpera homònima de Georges Bizet en la Berlin Opera Academy i en el Conservatori Superior de Música de València.

Sandra Ferró és soprano, nascuda a Castelló de la Plana. Obté el Premi Internazionale ARCA D’ORO Giovani Talenti 2014. Va debutar amb Il Viaggio a Reims, en el Rossini Opera Festival de Pesaro, després de formar part de la Accademia Rossiniana dirigida per Alberto Zedda. Perfecciona tècnica de cant amb les sopranos Mariella Devia i Ofelia Sala.

Nozomi Kato és una mezzosoprano japonesa graduada amb honors en la Universitat de les Arts de Tòquio. Es perfecciona en el Conservatori Arrigo Boito de Parma becada per la Fundació Cultural Meiji Yasuda. Posteriorment ingressa en el “Centre Perfeccionament de Plácido Domingo”. Ha debutat amb importants companyies com el Palau dels Arts “Reina Sofia” de València, Òpera de Tenerife, ABAO, Teatre Regi di Parma, Teatre Comunale di Modena, Fondazione Teatri di Piacenza, Teatre Comunale Alighieri di Ravenna, etc.

Raquel Torres és soprano, nascuda a Las Palmas de Gran Canaria. Obté el Títol Superior a l’Escola Superior de Cant de Madrid. Es perfecciona actualment amb la catedràtica de Canto Gloria Fabuel. Recentment ha debutat en els rols de Mónica en The Medium de Menotti i Micaela de Carmen de Bizet.

El concert, d’entrada gratuïta amb aforament limitat, tindrà lloc el divendres 17 de maig a les 20 hores amb obertura de portes a les 19.30 hores. La recollida d’entrades per a garantir-se l’accés al concert es podrà realitzar a partir del dimecres 15 de maig, de 9 a 20 hores, en la recepció de la Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3, València). S’entregarà un màxim de dues entrades per persona.