Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus, la Fundació Bancaixa ampliarà el pròxim dissabte 18 de maig l’horari de visita de les seues exposicions, que estaran obertes al públic fins a les 24 hores. A més, l’accés a les exposicions serà gratuït durant tot el dia, des de les 10 del matí fins a la mitjanit.

La iniciativa permetrà visitar les exposicions: Jorge Ballester. Entre l’Equip Realitat i el silenci, la primera mostra antològica de la trajectòria de Jorge Ballester des de la seua primera presentació pública com a cofundador de l’Equip Realitat a mitjan dècada dels 60 fins a les seues últimes creacions en l’etapa del seu treball en solitari; Soledad Sevilla. El sentiment del color, que realitza un recorregut pels seus més de quaranta anys de treball a través d’una selecció d’obres que reflecteixen l’evolució artística de Soledad Sevilla i el seu treball de representació de la llum i l’espai al llarg de tota la seua trajectòria; i Caparrós. El jardí de la natura, que reuneix una selecció d’obres de l’artista registrades en espais naturals. Al costat d’això, es realitzaran visites guiades gratuïtes a les exposicions sobre Jorge Ballester i Equip Realitat, a les 18 hores, i Soledad Sevilla, a les 19 hores. Per a les visites guiades, és necessària inscripció prèvia en el correu electrònic visitasguiadas@fundacionbancaja.es.

A més, al matí tindran lloc dos tallers infantils, que seran també gratuïts per als xiquets de 7 i 12 anys que gaudisquen de l’activitat. A les 11 h donarà començament el taller ‘Costura amb Led’, en el qual es realitzarà una introducció al món de l’electricitat i s’experimentarà amb la pintura conductiva i les possibilitats creatives de la llum. Més tard, a les 11:30 h, es posarà en marxa el taller ‘Equip Exploració’, en el qual els més xicotets recorreran amb un kit d’explorador l’exposició sobre Jorge Ballester i Equip Realitat, desentranyant els misteris que tanquen les obres d’art i el procés creatiu. Per a tots dos tallers es requereix inscripció prèvia: Inscripció ‘Costura amb Led’ / Inscripció ‘Equip Exploració’.