Activitat

El Centre Cultural Bancaixa acull un cicle de conferències sobre la relació entre l’estudi creatiu, l’artista i la seua obra

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa presenta el cicle de conferències Estudis d’art, que se celebrarà en el Centre Cultural Bancaixa els pròxims 13, 20 i 27 de maig i el 3 de juny. L’activitat té com a objectiu aprofundir en les distintes facetes de la creació de l’artista, analitzant la relació que s’establix entre el creador, el seu estudi i l’obra d’art.

El cicle Estudis d’art es distribuïx en quatre sessions en què participaran diferents experts en la matèria. El cicle s’iniciarà amb una conferència a càrrec de José Luis Pérez Pont, president de l’Associació Valenciana de Crítics d’art, i Martí Dominguez, comissari de l’exposició Estudis d’art i professor de periodisme en la Universitat de València, els que abordaran la importància de l’estudi en la conferència El centre de l’univers. Els estudis dels pintors valencians.

En una segona sessió, l’escriptor, historiador i crític d’art Gérard-Georges Lemaire, aportarà la seua visió sobre els estudis del panorama artístic francés en la conferència Ateliers de París. Els estudis dels pintors francesos.

La tercera sessió abordarà l’univers creatiu de Picasso en el seu taller La Californie, en una conferència a càrrec de Juan Carret, doctor en Història per la Universitat Complutense de Madrid i professor tutor d’Història de l’art en la UNED.

Finalment, la relació entre Miró i Sert i el seu taller com a lloc de creació serà el tema de la quarta sessió, que abordarà Joan Punyet Miró, membre del Patronat de la Fundació Joan Miró i nét de l’artista.

Este cicle està vinculat a l’exposició Estudis d’art, que s’exposa actualment en el Centre Cultural Bancaixa, fins al pròxim 8 de juny. La mostra explora la relació entre l’artista, el seu taller i la seua obra i introduïx al visitant en l’espai creatiu dels tallers a través d’un discurs expositiu que recorre els estudis de 44 artistes contemporanis valencians. Amb disseny museogràfic del pintor Francisco Sebastián Nicolau, la mostra s’articula en un muntatge en què interactuen tres elements: textos de Martí Domínguez sobre la relació de l’artista amb el seu entorn creatiu; fotografies en gran format dels artistes en el seu taller, realitzades per Jesús Císcar; i obres representatives dels 44 autors, la majoria procedent de la col·lecció de la Fundació Bancaixa.

El cicle de conferències Estudis d’art es desenvoluparà en el Centre Cultural Bancaixa de València (Plaça de Tetuan, 23) els dies 13, 20 i 27 de maig i el 3 de juny. L’entrada a cada una de les jornades és gratuïta i limitada a l’aforament de la sala.