Activitat

Del 24/10/2023 al 25/02/2024
Centre
Sala d’Exposicions Glorieta
Plaça Cronista Chabret, 6. Soterrani,Sagunt (Valencia)
Horari

De dimarts a dissabte de 17 a 21 h.

Visites comentades:

Público en general

• Durada: 50 minuts.
  • Assistència mínima de 6 persones per a realitzar la sessió.
  • Preu: gratuït.
  • Horari: Dilluns a les 17.00 h i a les 18.00 h.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es,

Grups

• Durada: 50 minuts.
  • Mínim 6 persones màxim 25.
  • Preu: gratuït.
  • Horari: Dilluns a les 17.00 h i a les 18.00 h.
  • Col·lectius: IES, Batxiller, Universitat Popular, Escoles d'Adults i diferents col·lectius.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

La Comissió Delegada de la Fundació Bancaixa a Sagunt, en col·laboració amb Saggas, presenta a la Sala d’Exposicions Glorieta l’exposició El color de la intuïció. Nanda Botella, que es podrà visitar fins al pròxim 31 de gener.

La mostra, comissariada pel també artista Calo Carratalá, inclou una selecció de quaranta obres de la creadora valenciana entre escultura, pintura i instal·lacions. Un univers creatiu que refereix diverses etapes de l’artista, i que es plasma en materials diversos com el ferro, el paper, la corda, el lli, el metacrilat, la ceràmica, la fusta o l’oli.

El punt de partida del conjunt és una instal·lació realitzada ex profeso per Nanda Botella per a l’exposició. Es tracta d’una estructura de ferro circular recordant a un rusc que conté centenars de peces de paper i entenimentada, elements que estimulen la imaginació i estableixen un diàleg entre diferents materials que interactuen amb l’espai per a aconseguir evocar l’emoció de la creació artística usant les formes i els colors per a construir profunditat i evocar transparència.

A partir d’esta obra, la més recent, s’inicia un viatge que va del present al passat fins a recórrer 15 anys de trajectòria creativa fonamentats en el color i la matèria. En paraules del comissari de la mostra: ‘’No es tracta de cap manera d’una retrospectiva, ja que no és esta la intenció de l’artista, sinó més aviat una mirada cap enrere que evidencia este temps de la intuïció creadora d’emocions, una mirada màgica que va del pesat al lleuger, del viscut al recordat, a l’imaginat, de l’intuït al racionalitzat, esta mirada reflexiva que ens acosta al passat com a referent ineludible del present’.

Amb motiu de l’exposició s’editarà un catàleg amb la reproducció de les peces exposades i textos del comissari, Calo Carratalá, i del crític d’art i professor d’Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat Autònoma de Madrid, Fernando Castro.

Nanda Botella

Nanda Botella és una artista valenciana amb una dilatada carrera professional. Les seves primeres exposicions individuals tenen lloc lluny del seu país natal. Durant el transcurs dels anys noranta, Moscou, Nova York o Ciutat de Mèxic són alguns dels destins on exhibeix les seves obres. Amb el canvi de segle, la seua obra viatja també a Cuba i Itàlia seguint una vocació cosmopolita que ha marcat el seu recorregut vital i ha encoratjat la seva trajectòria artística.

En 2001 inaugura a València la mostra El signo como expresión en el Museu de la Ciutat i, un any més tard, comença a treballar amb la Galeria Punt. Durant aquesta època, els seus treballs es poden contemplar també en la Galeria Quatre i en institucions com el Palau de Revillagigedo a Gijón, el Vicerectorat de la Universitat de Màlaga o el Kursaal de Sant Sebastià.

En 2012 mostra en el Palau de la Música Mis ángeles y sus libros, una experiència decisiva en la seua obra on la cadència del subtil frega l’espiritualitat i reivindica el valor de l’absència. Dos anys després arriba la seua exposició en l’IVAM, en la qual desplega una visió molt íntima sobre la seua manera de concebre l’influx de l’art i el compromís físic i emocional que suposa el seu exercici. Continua en esta dècada la seua marxa internacional duent a terme exposicions a l’Argentina, Colòmbia, Suïssa i en el museu alemany Kunstmuseum Ählem.

Durant els últims anys el seu treball s’ha pogut contemplar a València, en la Fundació Bancaixa, en la Galeria Alba Cabrera i, recentment, en la Galeria Shiras.

En paral·lel a l’exposició, s’ofereixen tallers didàctics gratuïts per a escolars del Camp de Morvedre, orientats a nens i nenes d’entre 7 i 12 anys d’edat. Els tallers, que inclouen una visita dialogada a l’exposició i una activitat creativa, es desenvoluparan els dijous i divendres fins al mes de febrer amb sessions a les 9:30h i 11:15h. Per a més informació i reserves, escriure a capella.pallares@fundacionbancaja.es.

Fotos