Activitat

El jove pianista Carlos Santo interpretarà a Bach, Schumann i Chopin en Concerts a la Fundació

13 Abril 2018
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

El jove pianista Carlos Santo oferirà elpròxim divendres 13 d’abril un concert dins del cicle Concerts a la Fundació, organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. Carlos Santo interpretarà a Johann Sebastian Bach (Partita BWV 826 nº2), Robert Schumann (Freisleriana op. 16) i Frédéric Chopin (Nocturn op. 62 nº1).

Nascut a Novelda (Alacant) en 1999, inicia els seus estudis de piano als 5 anys. En 2009 estudia amb István Székely i Jesús Gómez Rodríguez. Amb tan sols 16 anys va ser becat i excepcionalment admès en la Southern Methodist University de Dallas sota la tutela del gran mestre Joaquín Achúcarro. Actualment estudia amb el prestigiós concertista valencià Josu de Solaun. Ha treballat amb prestigiosos pianistes com Nikolay Lugansky, Rudolf  Buchbinder, Mitsuko Uchida, Ivan Klánsky, Pavel Nersessian, Tobias Köch, Jonathan Biss, Pascal Rogé, etc. Als 17 anys va tenir lloc el seu debut en el Royal Albert Hall de Londres.

Reconegut a Espanya i internacionalment, ha actuat a Alemanya, Àustria, Anglaterra, Estats Units, Itàlia, Estònia, Ucraïna, Portugal, en sales com el Royal Albert Hall de Londres, Steinway Hall de Londres, Berliner Musikzimmer, Wiener Konzerthaus, Wiener Musikverein, Caruth Auditorium de Dallas, Schumann Saal de Düsseldorf, Casa di Riposo de Giuseppe Verdi de Milà, Noblessner Hall de Tallín, Real Acadèmia de Belles arts de Madrid, Auditori Conde Duc de Madrid, Auditori de Palma de Mallorca, Auditori de la Diputació d’Alacant, entre uns altres.

Ha tingut el privilegi de ser el primer espanyol becat pel Trinity College de Londres. Convidat a l’obertura del Cim Europeu amb un recital en motiu del Dia d’Europa. Rep el primer premi en el London International Music Competition, així com en concursos com el Milano International Piano Competition, Concurs Internacional Don Joan de Borbó de la Casa Real Espanyola, Concurs Internacional de Palma de Mallorca, Concurs Internacional d’Eivissa, Concurs Internacional Marisa Montiel de Linares, Concurs Internacional M. Herrero de Granada, Concurs Jacinto Guerrero de Toledo, Concurs Internacional Ruperto Chapí, Concurs Internacional Eduardo del Pueyo, Premi Davidsbundlertanze de Madrid.

Després del seu primer debut amb orquestra interpretant el Concert nº 1 de Chopin als 16 anys, ha treballat amb orquestres com la Kíev Soloists Symphony Orchestra, Sumy Symphony Orchestra d’Ucraïna, Orquestra de Joves de la Província d’Alacant, Orquestra Barroca Valenciana, sota la batuta de Mikhail Vandalovsky, Roman Hominich, Francisco Maestre, Manuel Ramos, etc.

El concert tindrà lloc a les 20:00 h en el saló d’actes de la Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.