Activitat

El pianista coreà Joon Yoon protagonitza la pròxima actuació de Concerts a la Fundació

17 Novembre 2017
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

El pianista coreà Joon Yook ofereix el pròxim divendres, 17 de novembre, a les 20 h, un concert que forma part del cicle Concerts a la Fundació, un programa que compta amb la col·laboració de Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee College of Music, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. El pianista interpretarà les peces Prelude and Fugue No. 16 in G minor, de Bach; Piano Sonata No. 18 in E-flat major, Op. 31 No. 3, de Beethoven; els preludis 2, 5, 10 i 12 de Debussy; i La Valse, de M. Ravel.

Joon Yoon va fer el seu recital debut amb dotze anys a Corea i el seu debut com a solista amb 13 anys a EUA. Treballa amb intensitat la música de cambra i posseeix un ampli repertori que va des de Bach, passant per Brahms, fins a Carter. Va acabar els seus estudis en Juilliard School i Yale School of Music becat per ambdues institucions. Els seus professors van ser Yong Hi Moon, Robert McDonald, Melvin Chen i Hung-Kuan Chen i també ha rebut classes de Richard Goode, Yoheved Kaplinsky, Jerome Lowenthal, John O’Conor, Matti Raekallio i Arie Vardi en masterclasses i festivals. En l’actualitat contínua els seus estudis becat en la Guildhall School of Music de Londres on realitza el Artist Diploma amb Ronan O’Hora. Al llarg de la seua carrera ha sigut guardonat amb els primers premis en Piano Texas Concerto Competition, Liszt-Garrison Piano Competition i Fite Family Young Artist Piano Competition. A més, ha sigut premiat en el 23rd Annual Awards from the Peabody Preparatory. Al desembre de 2016 va obtenir el 2º Premi en el Concurs Internacional de Piano de Campillos, Espanya, al costat del premi del públic.

Ha actuat en prestigioses sales com Alice Tully Hall, Carnegie Hall, Petit Palau del Palau de la Música, Seoul Arts Center i Sejong Center for the Performing Arts, entre unes altres. Ha actuat com a solista amb la Peabody Sinfonietta, Fort Worth Symphony Orchestra i Connecticut Virtuosi Chamber Orchestra en països com Japó, Corea, Espanya o EUA. També ha participat en importants festivals com Music Academy of the West en 2012 o Bowdoin International Music Festival’s *Kaplan Fellowship program en 2014 i 2015, on va col·laborar amb Amir Eldan, Frank Huang, Kurt Muroki, Ayano Ninoyama, i els membres del Ying Quartet. Com a àvid músic de càmera, Joon ha col·laborat amb grans músics com Peter Wiley, del Guarneri Quartet, i Joel Smirnoff, del Juilliard Quartet. El concert tindrà lloc a les 20:00 h en el Saló d’actes del Centre Cultural Bancaixa (c/ General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament. L’obertura de portes tindrà lloc a les 19:30 h i es lliurarà una entrada per persona en rigorós ordre de cua.