Activitat

El Quartet Arpeggio protagonitza el pròxim concert del cicle Concerts a la Fundació

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Divendres que ve 13 de gener, a les 20 hores, el Quartet Arpeggio oferirà en el Centre Cultural Bancaixa el concert De pentagrama a fotograma, dins del cicle Concerts a la Fundació. L’actuació comptarà amb versions de temes emblemàtics de la història del cinema i de la música. En la primera part, interpretaran temes com el Vals de Amelie, la banda sonora de Pirates del Carib o de Star Wars, entre moltes altres. En un segon bloc, l’agrupació oferirà versions de temes d’artistes pop i rock com ColdPlay, Metallica o The Beach Boys, entre moltes altres peces.

El Quartet Arpeggio és una agrupació de dos violins, viola i violoncel formada per quatre joves músics: Cecilia Aivar, Iria Rodríguez, Adrián Arechavala i Laura Algueró. Després d’haver finalitzat els seus estudis superiors, l’any 2011 decideixen formar el Quartet Arpeggio, amb el qual desenvolupen una activitat musical centrada a oferir concerts a nivell nacional, la qual cosa els ha portat a tocar en escenaris com el Parador Hostal Sant Marcs de León, l’auditori Príncep Felipe d’Oviedo o l’Estadi Santiago Bernabéu. La seua àmplia formació amb mestres de renom i la seua dilatada trajectòria professional els ha permès formar part de manera habitual d’orquestres simfòniques professionals, com l’Orquestra Simfònica del Principat d’Astúries, l’Oviedo Filarmonía o la Real Filarmonía de Galícia.

La riquesa i versatilitat del Quartet Arpeggio radica principalment en la seua capacitat per a abastar totes les èpoques musicals, reflectida en un repertori de més de quatre-centes cinquanta obres de tots els estils: música clàssica, tangos, boleros, bandes sonores, swing, ragtime, cançons pop, rock, etc. Gran part del seu treball consisteix a incrementar l’exclusivitat i varietat del repertori gràcies als arranjaments propis que els integrants del quartet realitzen de forma contínua, especialment de temes actuals i música de cinema, permetent que públics de totes les edats gaudisquen amb la seua música.

Concerts a la Fundació ofereix una programació anual de concerts organitzada per Fundació Bancaixa amb la col·laboració de Pavasal, Fundació Eutherpe i el campus de Berklee College of Music a València, que cerca donar suport a joves intèrprets i que compta amb concerts gratuïts fins a juny de 2017 amb repertoris que van des del jazz contemporani al blues i el soul, passant per músiques del món, peces per a piano, música clàssica i músiques del mediterrani.

El concert tindrà lloc el divendres 13 de gener, a les 20 hores, en el Saló d’Actes del Centre Cultural Bancaixa (C/General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.