Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

El Quartet Cisneros, format per dos violins, viola i violoncel, ofereix divendres que ve 12 de gener, a les 20h, el concert Joies del Barroc i del Classicisme, que forma part del cicle Concerts a la Fundació, un programa que compta amb la col·laboració de Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee College of Music, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. La formació interpretarà les peces Allegro del Concert en el mi major “La primavera” RV 269, de Vivaldi; Ària de la Suite Orquestral No. 3 en re major BWV 1068 i Coral “Jesús, alegria dels homes” de la Cantata BWV 147, de Bach; Cànon i Giga en re major, de Pachelbel; Marxa en sol major, de l’òpera Flavius, de Händel; Quartet en sol major KV 156, de Mozart; Quartet en re menor Op. 9 No. 4, de Haydn; i Quartet en si bemoll menor Op. 2 No. 2 “La tirana’’, de Boccherini.

El Quartet Cisneros presenta amb aquest programa un concert que conjumina els quatre elements que defineixen i són essència de la formació: interpretació, des dels criteris històricament informats; formació, sota la direcció de professors de l’Acadèmia de Música Antiga de la Universitat de Salamanca i l’Escola Superior de Música de Catalunya; recerca, amb la intenció de recuperar el patrimoni camerístico de recent troballa, especialment de creació espanyola; i innovació, adequant les noves tecnologies a la realitat interdisciplinària de la música. La formació està composta per:

Sergio Suárez (violí). Titulat superior en violí pel Conservatori Superior de Música de Salamanca. Ha col·laborat en formacions com el Sommer Oper de Bamberg, la Junge Sinfonie de Berlín o l’Orquestra Filharmònica d’Astúries. Becari des de 2012 de violí barroc en l’Orquestra Barroca de la Universitat de Salamanca, actualment finalitza els estudis de Màster en Violí Barroc en l’Escola Superior de Música de Catalunya amb el professor Manfredo Kraemer.

Irene Martínez (violí). Titulada superior en violí pel Conservatori Superior de Música de Salamanca. Va realitzar el programa Erasmus en l’Escola Superior de Música de Detmold (Alemanya), col·laborant amb formacions com la Junge Sinfonie de Berlín. Actualment cursa el Màster de Professorat en la Universitat Complutense de Madrid.
Natalia Duarte (viola). Titulada superior en viola per la Universitat d’Arizona (EE. UU.). Recentment ha finalitzat els estudis de Màster en viola barroca en l’Escola Superior de Música de Catalunya amb el professor Emilio Moreno. En l’actualitat perfecciona els seus estudis en la Civica Scuola de Milà.

Manuel de Moya (violoncel). Titulat superior en violoncel pel Conservatori Superior de Música “Rafael Orozco” de Còrdova. Compagina la docència en el Conservatori Professional “Adolfo Salazar” de Madrid amb els recitals tant sol com en diferents agrupacions de càmera i orquestrals. Des de 2006 s’especialitza en el violoncel barroc amb Itziar Atutxa i Marion Middenway en l’Acadèmia de Música Antiga de la Universitat de Salamanca, sent becari des de llavors en la seua Orquestra Barroca.

El concert tindrà lloc a les 20:00h en el Saló d’actes del Centre Cultural Bancaixa (C/General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.