Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

El pròxim divendres 19 de maig, a les 20 hores, el Quartet de Corda València presenta un programa en el qual es gaudirà recorrent les diferents èpoques de la història de la música des del Renaixement del segle XV fins al segle XXI. Es visualitzaran imatges característiques de cada època perquè l’espectador puga endinsar-se en la mentalitat i cultura de cada moment.

Durant el concert, que constarà de dues parts, s’interpretaran obres de M. Praetorius, J.S. Bach, W.A. Mozart, Tchaikovsky, Eduardo Toldrá i Francisco Amat.

El Quartet de Corda València és un grup nascut fa deu anys, fruit de l’aleshores formació acadèmica en el Conservatori Superior de València, la Jove Orquestra de La Generalitat Valenciana i l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València. Està constituït per un grup de professionals valencianes que compaginen la labor docent amb la interpretació de música de cambra i la col·laboració amb diferents orquestres com l’Orquestra de València, l’Orquestra de Cambra Eutherpe de la Comunitat Valenciana, l’Orquestra Simfònica del Mediterrani, l’Orquestra Lírica de Castelló, l’Orquestra de Belles Arts, etc.

L’agrupació acumula amplis coneixements sobre música de cambra i porta una trajectòria de constant renovació en el seu repertori i un continu aprenentatge amb prestigiosos professors a nivell internacional. L’experiència acumulada al llarg d’aquests anys de treball ininterromput compta amb una llarga llista de concerts per tota la Comunitat Valenciana, com en La Beneficència, el Museu d’Història de València, el MUVIM, etc.

Recentment van actuar en el Palau de la Música de València amb l’estrena i interpretació de diferents obres de compositors de COSICOVA (Associació de Compositors Simfònics Valencians) encarregades per a l’ocasió. Han sigut convidades a la I Jornada de Música en Femení organitzada per la Universitat Politècnica de València i, en el terreny audiovisual, han desenvolupat una gran activitat, participant en enregistraments de bandes sonores, pel·lícules, publicitat, etc. cal destacar la seua recent col·laboració amb l’últim treball de la cantant Sole Giménez i l’enregistrament de la banda sonora del curtmetratge del compositor hondureny Moisés Sánchez. En l’actualitat estan immerses en projectes de diferent índole destacant la preparació per al seu futur concert en el ADDA (Alacant) al març de 2018.

Concerts a la Fundació ofereix una programació anual de concerts organitzada per Fundació Bancaixa amb la col·laboració de Pavasal, Fundació Eutherpe, el campus de Berklee College of Music a València i el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València que busca donar suport a joves intèrprets i que compta amb concerts gratuïts fins a juny amb repertoris que van des del jazz contemporani al blues i el soul, passant per músiques del món, peces per a piano, música clàssica i músiques del mediterrani.

El concert tindrà lloc el divendres 19 de maig, a les 20 hores, en el Saló d’Actes del Centre Cultural Bancaixa (C/General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament. L’obertura de portes és a les 19:15 hores.