Activitat

Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

Fundació Bancaixa organitza durant el mes de juliol Aula d’Arts, una escola d’estiu dirigida a xiquets i xiquetes en risc d’exclusió social dels programes d’infància de Creu Roja a València i Espai Obert El Marítim. L’escola té com a objectiu acostar diferents disciplines, artístiques als xavals, fomentar l’art com a vehicle de cohesió i integració i aprendre jugant durant l’estiu.

Xiquets i xiquetes, d’entre 7 i 13 anys, treballaran diferents disciplines artístiques com la pintura, escultura, teatre, dansa, performance, videoarte i poesia. Els alumnes exploraran cada setmana un estil artístic: surrealisme, abstracció, arts & crafts, i art povera. L’escola els donarà també l’oportunitat de compartir sessions de treball amb creadors com l’artista multidisciplinari Nelo Vinuesa, la ballarina i coreògrafa Cristina Cap, l’artista Jorge Carla i l’artista visual Dimitris Tzikopoulos. El treball en la Fundació Bancaixa es completarà amb visites a altres espais culturals com el Centre del Carme, el IVAM, el MuVIM i els propis carrers de València amb grafits.

Aula d’arts combinarà l’experiència artística i cultural amb la reflexió i el diàleg, posant el focus en el procés creatiu abans que en el resultat i aplicant una metodologia participativa, socializadora, integradora i respectuosa amb totes les capacitats. Amb açò, es pretén reforçar el sentit comunitari a través de la creativitat, augmentar l’autoconfiança, reflexionar entorn de problemes, conèixer la història de l’art i aprendre a expressar-se a través de l’art.