Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa organitza durant el mes de juliol Aula d’Arts, una escola d’estiu dirigida a xiquets i xiquetes de 5 i 10 anys en risc d’exclusió social dels programes d’infància de Creu Roja a València i Espai Obert El Marítim. L’escola té com a objectiu oferir un espai didàctic i lúdic per a estos xavals i acostar-los diferents disciplines artístiques, fomentar l’art com a vehicle de cohesió i integració i aprendre jugant durant l’estiu.

Enguany, Aula d’Arts recorre Àfrica, Amèrica Llatina, Àsia i Europa. Cada setmana es treballarà en la cultura i l’art d’un d’estos continents a través de diferents disciplines: pintura, dansa, cinema, contes, jocs i música. D’esta manera, els alumnes exploraran diferents estils i tindran també l’oportunitat de compartir sessions de treball amb creadors com els africans Julie Abitbol, professora de dansa africana de l’oest, i Mad Pluma, cantant de reggae; el ballarí colombià Edward Quintana; el ceramista japonés Takashi Matsuo; i Carlos Molina, artista visual valencià. El treball en la Fundació Bancaixa es completarà amb visites a altres espais culturals com el Museu de Belles arts de València, La Nau, Bombes Gens i l’IVAM.

Aula d’Arts combinarà l’experiència artística i cultural amb la reflexió i el diàleg, posant el focus en el procés creatiu abans que en el resultat i aplicant una metodologia participativa, socialitzadora, integradora i respectuosa amb totes les capacitats. Amb això, es pretén reforçar el sentit comunitari a través de la creativitat, augmentar l’autoconfiança, reflexionar entorn de problemes, conéixer la història de l’art i aprendre a expressar-se a través de l’art.