Activitat

Centre
Casa de Cultura Capellà Pallarés
Caballers, 12,Sagunt (Valencia)

Sala d'Exposicions Ximo Michavila.

Sagunt

Horari

De dilluns a divendres de 9 a 14 h i de 16 a 21 h.

La Comissió Delegada de la Fundació Bancaixa a Sagunt presenta l’exposició Natura, que reuneix una selecció de 45 fotografies realitzades pels fotògrafs saguntins Bernardo Carrió, Cesc Jurado i Felipe Noguera, que recorren el territori nacional i internacional a la recerca d’imatges que capturen la força i l’essència dels entorns naturals.

L’exposició es presenta coincidint amb la celebració del Dia Internacional dels Boscos i mostra a través de les instantànies aus i altres animals en els seus entorns naturals, amb l’objectiu de posar en valor la bellesa de l’entorn i despertar la reflexió sobre la cura i la conservació del medi ambient.

Les 45 imatges reflecteixen espais del nostre país com Sagunt, Puçol, Navarra, Toledo o Terol, i també escenes d’altres països com Edimburg o Illa Maurici. Les fotografies mostren animals com a cocodrils, tortugues, papallones, abelles, tijeretas, cucs de seda o caragols, als quals se sumen escenes d’una àmplia varietat d’aus com el voltor lleonat, la cigonya, el còndor, la garsa reial o el rossinyol comú, entre molts altres.

En paraules de Juan Goñi, també fotògraf i autor del text que acompanya a l’exposició: ‘’contemplar ens condueix, indefectiblement, a valorar i per tant estimar allò que la natura ens mostra. Contemplar amb els ulls d’un fotògraf és sentir, sentir, fer olor i palpar. Serà la capacitat del fotògraf la que aconseguisca que eixe amor traspasse bits, colors i llum per a arribar a la sensibilitat de l’espectador’.