Activitat

Sala d'Exposicions Ximo Michavila. Sagunt

Horari

De dilluns a divendres de 9 a 14h i de 16 a 21 hores

La Comissió Delegada de la Fundació Bancaixa a Sagunt i el Grup Fotogràfic Arse ofereixen l’exposició Zoografía. En blanc i negre, que reuneix una selecció de fotografies realitzades per Pablo José Daniel i Rafael Blanca.

La mostra, que es realitza en col·laboració amb BIOPARC València i l’Ajuntament d’Alboraia, ofereix un recorregut per imatges d’animals característics de la fauna africana, que en aquesta ocasió es despullen del color habitual dels seus hàbitats per a posar el focus en l’expressió i els detalls de cadascun d’ells.

Les imatges, que han sigut íntegrament preses en les instal·lacions de BIOPARC València, emfatitzen la presencia animal per damunt de l’entorn i aconsegueixen així destacar textures i expressions gràcies a condicions d’il·luminació específiques que potencien el contrast.

L’absència de color, tan associat a les escenes de fauna africana, convida a l’espectador a admirar la bellesa d’aqueixos animals des d’una altra perspectiva, en la qual el dinamisme, la gamma de grises, la contenció de blancs i negres extrems i l’emoció adquireixen un major protagonisme.

Pablo José Daniel Martorell (1959) és professor de Magisteri i la seua carrera està vinculada al món de la pesca i la marina mercant. Es va iniciar en la fotografia analògica en 1975 i en fotografia digital en 2016. Ha obtingut diferents guardons nacionals i internacionals, com el concurs anual del Col·lectiu Solofoto, del qual ha sigut triat guanyador en els últims tres anys. És membre de la junta directiva del Col·lectiu Solofoto i cofundador de la revista Magazine Solofoto. Ha sigut jurat en concursos fotogràfics i ha participat en diferents exposicions fotogràfiques individuals i col·lectives. A més, és creador del sistema focus stacking sense trípode i del sistema Dankening d’edició. Ha oferit conferències i xarrades sobre temes relacionats amb la fotografia en diferents escenaris fotogràfics, com les més recents relacionades amb la fotografia nocturna sense trípode i sense Flaix o la Intel·ligència Artificial en la fotografia.

Rafael Blanca va tindre els seus primers contactes amb la fotografia analògica en 1975 i en 2003 va passar a la fotografia digital, realitzant diversos cursos de Photoshop, composició, flaix de mà i il·luminació, lightroom, revelat RAW, fotografia d’arquitectura, etc. Des de l’any 2004 imparteix cursos i tallers de fotografia per a metges, ha dirigit grups temàtics de fotografia i ha impartit diversos cursos i xarrades sobre fotografia bàsica, tècniques fotogràfiques, il·luminació, flaix de mà, fotografia d’arquitectura i tècnica de multiexposicions. Ha participat també com a jurat en concursos fotogràfics nacionals i internacionals, i també en exposicions individuals i col·lectives. És cofundador del Col·lectiu Solofoto i la revista Magazine Solofoto.

El Grup Fotogràfic ARSE té com a objectius fomentar l’afició a la fotografia a nivell local i fer més visible aquesta disciplina, col·laborant amb altres associacions. Pertany a la Federació Llevantina de Fotografia i, des que es va formar en 1983, l’associació ha realitzat multitud d’activitats com a exposicions, cursos, xarrades, tallers, eixides, lligues fotogràfiques, publicacions, agermanaments, etc.

BIOPARC València és un projecte innovador que ofereix al visitant la possibilitat d’endinsar-se en hàbitats de naturalesa salvatge on viuen animals en els grups socials propis de la seua espècie i en convivència amb altres espècies compatibles, com ocorre en la naturalesa. És un parc d’animals que ha sigut dissenyat sota el concepte de zooinmersió. La incorporació dels recintes multiespècie i profunditat de la visió possibilita contemplar des d’un mateix punt diferents espais i permet gaudir d’una experiència única solo apreciable en la naturalesa salvatge.