Activitat

Fundació Bancaixa celebra el 15 de maig la tradicional Ronda a la Mare de Déu amb música i danses

15 Maig 2017
Centre
Plaça de la Verge
, València
Fundació Bancaixa celebra el pròxim dilluns 15 de maig, a les 20:30 hores, el tradicional concert Ronda a la Mare de Déu en la Plaça de la Verge de València. Amb un programa protagonitzat per intèrprets i agrupacions valencianes, musicals i de dansa, el concert d’enguany estarà dirigit per Fernando Bonete Piqueras, director al seu torn de la Banda Municipal de València. En la part musical participaran la Banda Municipal de València i l’Orfeó Valencià Navarro Reverter, mentre que les danses seran a càrrec del Grup de Danses Alimara. La Ronda a la Mare de Déu de 2017 comptarà també amb les veus del tenor Vicente Ombuena i de la soprano Carmen Avivar.

La Banda Municipal de València interpretarà les peces El ruiseñor de la huerta, de Leopoldo Magenti; Agnus Dei, de G.Bizet, i Ave Maria, de Charles Gounod, instrumentades per Fernando Bonete. El repertori de l’Orfeó Valencià Navarro Reverter inclourà Pel maig que ve, de Clément Janequin; Ave Maria, de Tomás Luis de Victoria; y Rondel, de Eduard López-Chavarri i Marco. Per la seua banda, el grup de Danses Alimara ballarà Jota del Raconet de Xixona, Boleres de Catarroja i Fandango de Sant Mateu.

La Ronda a la Mare de Déu és una de les cites culturals tradicionals dins dels actes organitzats amb motiu de la festivitat de la Verge dels Desemparats i enguany es celebra la seua 49 edició. És un acte públic i gratuït organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, Bankia i Iberdrola.