Activitat

Fundació Bancaixa celebra el Dia Internacional dels Museus amb tallers, circ i ampliació d’horari de les exposicions

Del 18/05/2018 al 19/05/2018
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus, la Fundació Bancaixa ampliarà el pròxim divendres 18 de maig l’horari de visita de les seues exposicions que estaran obertes al públic fins a les 24 hores. En concret, es podran visitar fins a la mitjanit les exposicions Zuloaga. Caràcter i emoció, mostra monogràfica que recorre l’obra de Zuloaga a través de 66 llenços que ofereixen una revisió retrospectiva de la seua trajectòria, i Espais d’art, que explora l’univers creatiu de 39 artistes valencians nascuts entre les dècades dels 60 i els 80 a través de les fotografies de Jesús Císcar i els textos de l’escriptor Martí Domínguez i Sorolla i l’espiritualitat, una mostra que permet l’exhibició pública de l’obra Jo sóc el pa de la vida després de la seua recent restauració i aporta una aproximació a la presència de la temàtica religiosa en l’obra de l’artista valencià.

El mateix divendres 18, a les 18:30 hores, s’ha programat una actuació de la companyia La Finestra Nou Circ que representarà l’espectacle La fórmula de la felicitat, protagonitzat per dotze artistes amb discapacitat intel·lectual dins d’una iniciativa de circ inclusiu que pretén sensibilitzar a la societat sobre les capacitats d’aquest col·lectiu. A través de balls, màgia, malabars i bona dosi d’humor, els protagonistes mostren on resideix la fórmula de la felicitat. L’entrada és lliure fins a completar aforament.

La programació s’estendrà al dissabte 19 a la vesprada amb el taller familiar Exploradors d’espais, vinculat a l’exposició Espais d’art. El taller convida a descobrir als artistes, la seua obra i els seus espais de treball a través d’un recorregut lúdic i sensorial per l’exposició. Amb l’ajuda del “Kit explorador“, els xicotets investigaran, descobriran i relacionaran les obres d’art i fotografies que componen l’exposició. El taller està dirigit a xiquets de 6 a 12 anys acompanyats d’adults i es realitzaran dues sessions a les 18 i les 19:30 hores. La inscripció serà per ordre d’arribada.