Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa celebra dissabte que ve 21 de maig la Nit Europea dels Museus amb l’obertura de les seues sales d’exposició fins a les 24 hores, amb entrada gratuïta. Esta ampliació de l’horari habitual permetrà al públic visitar les exposicions que es troben actualment en marxa: Col·leccionisme i mecenatge. Jesús Martínez Guerricabeitia i Col·lecció Lladró. Sis segles de pintura. A més, es realitzaran visites guiades gratuïtes d’ambdós mostres a les 21, a les 22 i a les 23 hores. Per a les visites guiades es poden realitzar inscripcions prèvies en el telèfon 699 710 573.

Junt amb açò es realitzaran tallers didàctics vinculats a la mostra Col·leccionisme i mecenatge: Jesús Martínez Guerricabeitia. En els tallers, que tindran lloc a les 19 i a les 20 hores, es reflexionarà i dialogarà a través d’una sèrie de dinàmiques participatives que fomenten el pensament crític. Una visita contextualitzada històricament des dels anys 60 fins a l’actualitat servirà d’antesala per a treballar temes reivindicatius respecte a drets humans, llibertat d’expressió, emigració, ecologia, etcètera. Amb les reflexions extretes es treballarà el concepte d’ètica per a després passar a la forma i l’estètica. A través d’exercicis de percepció visual els participants aprendran a compondre, equilibrar i dotar de moviment una obra aconseguint la màxima expressivitat. Els grups seran de 25 persones i la reserva es pot realitzar en el telèfon 695 591 428.

L’exposició Col·leccionisme i mecenatge: Jesús Martínez Guerricabeitia, organitzada per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de la Universitat de València, reunix una selecció de 108 obres de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia d’algunes de les figures més importants de l’art espanyol de la segona mitat del segle XX i de principis del XXI, enclavades en els corrents figuratius més pròximes al realisme social i crític.

El Centre Cultural Bancaixa alberga també la mostra Col·lecció Lladró. Sis segles de pintura. Organitzada per ambdós institucions, està integrada per una selecció de més de 70 obres que pertanyen als fons artístics de l’empresa valenciana. L’exposició arreplega una selecció d’olis des del segle XV al segle XX amb un ampli repertori d’èpoques, estils, formats i tècniques. Sis segles que reflectixen les diferents tendències de la història de l’art, posant l’èmfasi en l’art valencià, sense oblidar artistes de la resta d’Espanya i d’Europa.