Activitat

Fundació Bancaixa celebra la Gran Nit de Juliol amb l’obertura de les seues exposicions fins a la 1 de la matinada i visites guiades gratuïtes

22 Juliol 2017
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa es suma a la celebració de la Gran Nit de Juliol, participant així en la programació de l’Ajuntament de València amb motiu de la Gran Nit de València. El próxim dissabte 22 de juliol, el Centre Cultural Bancaixa amplia l’horari d’obertura de les seues sales d’exposicions fins a la 1 de la matinada, permetent visitar de manera gratuïta les exposicions Art contemporani (1984-2010). Col·lecció Fundació Bancaixa i Francis Bacon. La qüestió del dibuix. A més, també es realitzaran visites guiades gratuïtes a aquestes dues mostres entre les 21:30 i les 23:30 h.

La mostra Francis Bacon. La qüestió del dibuix està integrada per una selecció de mig centenar d’obres sobre paper de l’artista britànic pertanyents a la col·lecció de Cristiano Lovatelli Ravarino, periodista i amic íntim del pintor durant anys. Comisariada pel crític d’art i professor d’Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat Autònoma de Madrid, Fernando Castro, està integrada per dibuixos al llapis, cera i collage sobre quatre dels temes que van obsessionar a Bacon al llarg de la seua carrera: el Papa Inocencio X de Velázquez, les crucifixiones, les figures assegudes, i els retrats i autoretrats.

L’exposició Art contemporani (1984-2010). Col·lecció Fundació Bancaixa mostra al públic, per primera vegada de forma conjunta, l’obra de 14 artistes internacionals contemporanis que estan presents en la seua col·lecció d’art. Els artistes representats són: José Manuel Ballester, Miquel Barceló, Carmen Calvo, Helmut Federle, Günther Förg, Axel Hütte, Imi Knoebel, Miquel Navarro, Juan Navarro Baldeweg, Julian Opie, Sean Scully, Soledad Sevilla, Juan Uslé i Manolo Valdés. La mostra està composta per més de mig centenar d’obres, moltes d’elles inèdites, i datades entre 1984 i 2010 en les quals estan representades diferents disciplines com la pintura, el gravat, l’escultura i la fotografia.

A més, també es podrà visitar fins a la 1 de la matinada l’exposició València Basket: l’èxit de l’esforç, que posa el punt final a les celebracions per a commemorar el 30º aniversari del club. L’exposició, que compta amb el patrocini de Bankia i la col·laboració de la Fundació Bancaixa, recupera algunes de les imatges més icòniques de les quals es van exposar en l’exposició 30 anys taronja, que durant tota la temporada s’ha estat movent per tota la Comunitat Valenciana, i li afig l’aparició d’altres imatges que ja són història de l’entitat i que s’han produït en la temporada que acabem d’acabar. Un recorregut visual al llarg de 34 fotografies inèdites i diferents, ja que totes les fotografies tenen una grandària major que el de les instantànies que es podien veure en l’exhibició que recorria els 30 anys d’història de l’entitat.